Centru de zi, în comuna Rona de Jos. Proiectul a obținut o finanțare nerambursabilă - 2 ore în urmă
Ziua Internațională a Securității și Sănătății în Muncă, marcată pe 28 aprilie - 4 ore în urmă
CIBUS – Proiect pentru reducerea risipei de alimente, demarat și în Maramureș - 4 ore în urmă
„Cântați, Domnului, cântați”: La Sighet va avea loc a III-a ediție a Festivalului concurs de cântări religioase - 4 ore în urmă
„Marea Carte a Madrigalului” va fi lansată în Baia Mare - 4 ore în urmă
Rezultate bune și medalie obținută de Galactic Baia Mare în Suceava - 5 ore în urmă
Protopopiatul Baia Mare: Au fost premiate proiectele catehetice înscrise în Concursul Național „Hristos – Cuvântul care vindecă” - 5 ore în urmă
9 medalii, din care 3 de aur, pentru ACS Dragonul Baia Mare la Campionatul European de Taekwon-do ITF - 5 ore în urmă
Școala de dans Medio Monte Baia Sprie, medalii obținute la Bucovina Dance Cup - 5 ore în urmă
Remus Rogojan își lansează prima carte, „Dragoste la plic” - 7 ore în urmă
În contextul pandemiei: Protecția Consumatorului propune plafonarea prețurilor la alimentele de bază
În contextul pandemiei declanșate de noul coronavirus și a decretării stării de urgență pe întreg teritoriul României, există o creștere substanțială a cererii pentru anumite produse comercializate pe piață, în condițiile în care oferta este în limite normale sau chiar mai redusă decât în mod uzual.
Având în vedere această stare de fapt, și pentru a preveni anumite comportamente comerciale incorecte, sau chiar ilegale, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune, pe o perioadă determinată, plafonarea prețurilor produselor de strictă necesitate care fac parte din coșul minim de consum lunar – așa cum este el definit de lege – , în scopul protejării cetățenilor în fața unor posibile creșteri bruște și substanțiale de prețuri. În egală măsură, în magazinele de retail se impune aplicarea unor limite rezonabile privind cantitățile din același produs vândute unei singure persoane, pentru a permite accesul tuturor consumatorilor la respectivul produs și pentru a preveni eventuale sincope în aprovizionare.
„Totodată, ANPC îi încurajează pe consumatori să sesizeze, mai ales în această perioadă, toate situațiile neconforme sau practicile comerciale incorecte pe care le constată în magazine, inclusiv eventuale neconcordanțe între prețul unui produs la raft și cel facturat la casa de marcat, sau inadvertențe între prețul unui produs aflat la promoție și cel de referință, precum și altele asemenea, în scopul prevenirii oricăror derapaje care pot interveni în actul comercial într-o perioada de criză. ANPC îi asigură pe toți cetățenii că veghează atent la corectitudinea pieței, dispunând de echipe de intervenție suplimentare pentru prevenirea oricăror acțiuni care ar încălca drepturile sau ar periclita sănătatea consumatorilor” – au arătat oficialii ANPC.