Unicul vorbitor de idiș din Maramureș, un bătrân de 92 de ani - 2 ore în urmă
Fotografia versus memoria istoriei: „Priviri” din orașul Baia Mare (IX) - 6 ore în urmă
Pomi exotici, tot mai des cultivați în Maramureș. Smochinii sunt deja aclimatizați - 6 ore în urmă
Echipa Colegiului ,,Aurel Vlaicu” Baia Mare va reprezenta județul la faza zonală a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar la S-Rugby Mixt - 8 ore în urmă
CSM Sighetu Marmației a sărit în sprijinul unui băiețel, prin donații - 8 ore în urmă
Nouă escrocherie: apelul care te lasă fără bani în cont. Metoda nu poate fi combătută în niciun fel - 8 ore în urmă
Elevi de la Colegiul Economic Baia Mare calificați la etapa națională a Concursului Național de Matematică Aplicată ,,Adolf Haimovici” - 8 ore în urmă
Legendele despre Pintea Haiducul - 8 ore în urmă
De ce nu mai citim cărți: care este cel mai invocat motiv - 8 ore în urmă
Prețuri plafonate la unele alimente, până la finalul anului. Legea a fost promulgată - 9 ore în urmă
Exclusiv DirectMM: Anunțul Important: Podul din Maramureș pe care l-a afectat în vară vremea capricioasă va fi curând funcțional! Explicații ale autorităților!
Exclusiv DirectMM: Anunțul Important: Podul din Maramureș pe care l-a afectat în vară vremea capricioasă va fi curând funcțional! Explicații ale autorităților!
În 10 iulie 2021 ploile torențiale au măturat efectiv Maramureșul și mai cu seamă estul Maramureșului Istoric. Au fost gospodării inundate dar și un pod care s-a surpat, formându-se un imens crater.
Precipitațiile abundente, sub formă de ploaie căzute în zona localității Săcel, au contribuit la creșterea debitelor văilor și pâraielor de pe versanți care s-au revărsat și au afectat un podeț și carosabilul drumului național 17C. Mai exact, viitura a afectat culeea malului stâng, generând probleme de stabilitate a podului. S-au tot vehiculat termene de finalizare a lucrărilor care nu s-au mai respectat.
DirectMM.ro a solicitat informații la Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj, structură din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructirii Rutiere (CNAIR) și din care face parte și Secția Drumuri Naționale (SDN) Baia Mare (care administrează drumurile naționale din Maramureș). „Expertul a recomandat demolarea podețului existent și realizarea unui podeț/pod nou. S-au aplicat măsuri de restricționare a accesului pe podeț și s-a realizat o variantă provizorie în vederea reluării circulației în zonă, cu limitări și restricții, până la finalizarea lucrărilor. Până în prezent s-au realizat lucrări de amenajare albie, infrastructură pod, montare grinzi, turnare placă de suprabetonare, plăci de racordare cu terasament”, arată pentru DirectMM.ro Anca Pop, purtătorul de cuvânt al DRDP Cluj.
Lucrările ar trebuie să fie gata înainte de sărbătorile pascale ortodoxe, arată cei responsabili. Ar fi și cazul după nouă luni de zile, timp în care chinezii sau japonezii ar fi construit deja tronsoane de autostradă. „Au mai rămas următoarele lucrări de executat: hidroizolație placă de suprabetonare; protecție hidroizolație placă de suprabetonare cu strat de legătură și strat de uzură; casiu scurgere apă, scară de acces; parapete de protecție; racordare cu drum de acces la cariera Săcel; marcaj longitudinal. Termenul de finalizare al lucrărilor: 22.04.2022. Valoarea totală a investiției: 1.511.312,98 lei, cu TVA”, mai arată Anca Pop, purtătorul de cuvânt al DRDP Cluj.
C.Ț.