2024 – anul expozițiilor, evenimentelor și digitalizării la Muzeul de Mineralogie din Baia Mare - 3 ore în urmă
Ziua Culturii Naționale a fost celebrată și la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare - 3 ore în urmă
Concursul regional „Eminescu – Luceafăr, Eu – o mică stea” din Târgu Lăpuș a reunit și de această dată foarte mulți participanți talentați - 4 ore în urmă
Lect. dr. Dan Siserman a lansat cartea „Vremea magicienilor. Wittgenstein, Benjamin, Cassirer, Heidegger și marele deceniu al filosofiei (1919–1929)” - 5 ore în urmă
Teatrul Ararat, turneu în Germania și Austria cu spectacolul ”Pe mine, mie… redă-mă” - 5 ore în urmă
Ce spectacole puteți vedea la Teatrul Muncipal Baia Mare în acest weekend - 6 ore în urmă
Se fac înscrieri pentru Festivalul național-concurs „Comori Săliștene” - 6 ore în urmă
În „Satul Copilăriei” din Desești se construiește un Centru de zi pentru vârstnici, cu activități de recuperare medicală - 7 ore în urmă
Micuța artistă Lia Ciutac vă invită la spectacol; Împlinește 10 ani și dorește să ofere un cadou muzical celor care o apreciază - în urmă
Lucian Perța, cel mai mare parodist român, la întâlnire cu elevii Liceului ,,Bogdan Vodă” din Vișeu de Sus - în urmă
Echipa Somaschi a desfășurat lecții de alfabetizare pentru copiii din comunitatea Craica
Au trecut aproape 30 de ani de când Fundația Somaschi face parte din peisajul băimărean. Încă de la început, obiectivul acesteia a fost de a ajuta copiii din familiile defavorizate, prin programe de alfabetizare, lecții după orele de curs, vizite la Centrele de bătrâni și distribuirea de ajutoare sosite din Italia pentru persoanele fără posibilități financiare.
Pe o perioadă de trei săptămâni, reprezentanții fundației au mutat Centrul de alfabetizare de la sediu, în comunitatea Craica, făcând lecții cu un număr de aproximativ 70 de copii care frecventează școala. Aceștia nu au un mediu favorabil pentru lecții, masă și condiții de igienă. Avantajul acestei activități „în stradă”, a fost acela de a implica participarea a foarte mulți copii curioși, care s-au alăturat celorlalți, fiind fascinați de acest joc. Au desenat, au colorat, s-au jucat cu cifrele prin exerciții de matematică, exprimându-și dorința de a învăța lucruri noi.
Lucrul cu copii din zonele defavorizate necesită o abordare sensibilă și bine planificată, acești copii confruntându-se cu probleme economice, sociale și de educație. Astfel de activități îmbunătățesc abilitățile copiilor lipiți de posibilități, fiind esențiale în reducerea decalajelor educaționale.
Lăcrimioara ZOTA