Share
5.000 de restaurante nu se vor mai redeschide. În ultimele două luni patronii au pierdut 1 miliard de euro din încasări

5.000 de restaurante nu se vor mai redeschide. În ultimele două luni patronii au pierdut 1 miliard de euro din încasări

În jur de de 5.000 de restaurante nu se vor mai putea redeschide în perioada următoare, în condițiile în care industria restaurantelor din România a pierdut până acum circa un miliard de euro din încasări, ca urmare a restricțiilor impuse de epidemia de coronavirus, a declarat președintele Organizației Patronale a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), Daniel Mischie, informează Agerpres.

„O pierdere foarte mare, dacă ne referim la numărul de locaţii care practic nu mai pot redeschide. Sunt mai bine de 5.000 de locaţii la nivel naţional în industria restaurantelor care nu vor mai putea redeschide, din aproape 45.000 de locaţii, deci aproximativ 10% din locaţii”, a spus Mischie.

Președintele HORA precizat că, din punct de vedere financiar, industria restaurantelor pierde 400 de milioane de euro pe lună, însă cea mai mare pierdere o reprezintă resursa umană calificată.

„Din punct de vedere financiar în industria restaurantelor pierdem 400 de milioane de euro pe lună, practic industria a pierdut un miliard de euro încasări. Un alt lucru important pe care îl pierdem este datorită faptului că industria se va restarta uşor ca un avion care începe să decoleze, nu ştim exact cum vor fi măsurile active implementate – noi ne străduim să păstrăm cât mai mult din colegii noştri din industrie – dar cea mai mare pierdere este fiecare om din această industrie pe care ne-am chinuit în ultimii ani să-i calificăm şi pe care îi pierdem astăzi”, a spus Mischie.

Impunerea noilor reguli de distanțare înseamnă că terasele vor folosi mai puțin de jumătate din capacitatea lor, adică mai puțin de 20% din capacitatea totală a unui restaurant.
„Să sperăm că după cele două săptămâni va trebui să renunţăm la o parte din aceste reguli şi să trecem în faza a doua, în care să mărim capacitatea restaurantelor, dar nu aceasta este provocarea noastră astăzi. Provocarea noastră este să-i convingem pe români că este sigur să vină în restaurante şi din acest motiv prietenul meu cel mai bun este el (dezinfectantul n.r.). Este foarte important să transmitem românilor că vom face toate eforturile ca ei să se simtă şi să fie în siguranţă în restaurantele noastre. Business-ul este pe planul doi. Într-adevăr este un an de pierdere sau în cel mai bun caz de zero”, a spus omul de afaceri Dragoș Petrescu.

Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.


Lasă un comentariu