Momente emoționante la „Lucaciu”: Două cadre didactice de excepție și-au luat rămas-bun de la catedră - 21 minute în urmă
”De-a Arheologia”, atelier dedicat copiilor, la Sighet - 2 ore în urmă
”Copilărie fericită” – expoziție de desene la Biblioteca Județeană - 3 ore în urmă
Locuri de muncă disponibile în Maramureș - 4 ore în urmă
Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare, promovat de elevi printr-un material video inedit - 5 ore în urmă
Dacă ai planuri de vacanță în Turcia … citește asta! - 5 ore în urmă
Echipa de junioare 4 de la CS Marta, între primele 8 din țară - 5 ore în urmă
Ați văzut această persoană? - 6 ore în urmă
Târgu Lăpuș găzduiește o nouă ediție „Cu bicicleta la munte” – eveniment sportiv și recreativ pentru toate vârstele - 6 ore în urmă
Cotroceniul devine scena decisivă pentru viitorul guvern - 6 ore în urmă
Relații sănătoase vs. Relații toxice: Proiect de prevenire a violenței domestice
Joi, 18 februarie, polițiștii de prevenire au desfășurat prima activitate din cadrul proiectului educațional de prevenire a violenței domestice și a agresiunilor de natură sexuală, intitulat „Relații sănătoase vs. Relații toxice”. Proiectul se derulează în parteneriat cu Liceul Teoretic „Emil Racoviță” din Baia Mare, beneficiarii fiind elevii acestui liceu.
Probabil unii se vor întreba de ce un astfel de proiect în școli și nu în diferite instituții cu personal preponderant feminin. Răspunsul este pentru că acești tineri sunt la vârsta la care experimentează primele relații, iar interesul nostru e să încercăm să schimbăm unele tipare sociale, în care toleranța față de violență este una crescută, astfel încât generațiile care urmează să privească relațiile din altă perspectivă, una mai asumată.
În derularea acestui proiect elevii vor beneficia de doi specialiști, polițistul de prevenire și psihologul unității de învățământ. Polițistul va aborda perspectiva legislativă (formele violenței domestice, ordinul de protecție provizoriu, instituțiile care oferă sprijin victimelor, dar și agresorilor), iar psihologul pe cea psihologică (autocunoaștere, modalități de gestionare a conflictelor, dinamica dintr-un cuplu etc.).
Astfel, elevii vor fi capabili, pe de-o parte, să identifice comportamentele abuzive, vor ști ce drepturi au și cum îi apără legea în cazul în care sunt victime ale violenței domestice și, de asemenea, vor cunoaște consecințele penale în cazul în care adoptă comportamente violente. Pe de altă parte, vor reuși să se cunoască mai bine pe ei înșiși, să-și identifice anumite reacții și vor învăța cum să și le gestioneze pentru a trăi în armonie cu ei înșiși și cu cei din jur, precizează reprezentanții IPJ Maramureș.