9 mai, o triplă sărbătoare pentru români - 5 ore în urmă
Se apropie termenul limită pentru depunerea declarației unice 2024 - 6 ore în urmă
Vaccinul împotriva „Covid 19”, al Companiei AstraZeneca va fi scos de piața globală - 9 ore în urmă
Elevi de la „Șincai” premiați la Olimpiada Națională de Științe Socio-Umane - 10 ore în urmă
A fost implementată prima legislație dedicată combaterii violenței împotriva femeilor - 10 ore în urmă
Baia Mare, în topul celor mai poluate orașe din Europa - 10 ore în urmă
Safety Cash. Sancțiuni de peste 200.000 de lei, în urma a 52 de controale efectuate de polițiști - 10 ore în urmă
Control judiciar sau arest la domiciliu. Aproape 100 de persoane sunt supravegheate de polițiști - 10 ore în urmă
Cine a obținut premii în cadrul concursului de eseuri „Mineralele din viața noastră” - 11 ore în urmă
Arhim. Macarie Motogna, starețul Mănăstirii Rohia, 30 de ani de slujire preoțească - 11 ore în urmă
Primele măsuri anunțate după deraierea Mocăniței
Accidentul produs pe linia feroviară cu ecartament îngust de pe defileul Văii Vaserului, sâmbătă, când locomotiva trenului turistic Mocăniţa a deraiat, este unul grav, a declarat, pentru Agerpres, directorul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Maramureş, Dragoş Năcuţă.
„Accidentul e foarte grav şi a pus în pericol viaţa turiştilor aflaţi în cele 11 vagoane (…). Noi ne-am autosesizat în urma articolelor apărute în presă, iar luni o echipă de inspectori se va deplasa la Vişeu de Sus, împreună cu alţi reprezentaţi ai autorităţilor cu atribuţii de control-verificare. Accidentul feroviar produs încă n-a fost raportat de firma care administrează linia feroviară. În teren urmează să verificăm dacă au fost respectate normele de protecţie a muncii specifice acestui domeniu”, a spus Dragoş Năcuţă.
Potrivit acestuia, Mocăniţa ar trebui să circule cu restricţie de viteză, având în vedere că temperatura din cursul zilei de sâmbătă a fost de aproape 30 de grade Celsius.
„Din primele noastre informaţii, cunoaştem că trenul ar fi trebuit să aibă o limită de viteză între 15-20 km/h, având în vedere temperatura ridicată din timpul zilei, cât şi faptul că întreg traficul feroviar se desfăşoară pe o linie cu ecartament îngust. Abia în urma unor concluzii venite şi din partea autorităţilor de reglementare din domeniul feroviar o să ne putem pronunţa asupra situaţiei de la Vişeu de Sus”, a precizat Dragoş Năcuţă.
De asemenea, în acest caz, poliţia a deschis dosar penal pentru vătămare din culpă.
Locomotiva Mocăniţei a deraiat sâmbătă, antrenând şi primul vagon aflat în spatele locomotivei. În urma accidentului, 12 persoane, între care doi copii, s-au ales cu răni minore şi au primit îngrijiri în Spitalul Orăşenesc din Vişeu de Sus.
Linia ferată turistică are peste 20 de kilometri și este exploatată de Compania Feroviară Forestieră (CFF) Vişeu de Sus.
Sursa: Agerpres
1 Comentariu în această postare
doar mocaneala
La un turism slab,cu mica implicare a autoritatilor locale si judetene,mai avem si incidente!Nici o strategie de dezvoltare,nici industriala si nici economica ( turism,agricultura,dezvoltare invatamant superior,IT,etc).Doar povesti.