Paște fericit, locuitorilor comunei Fărcașa! - 1 oră în urmă
Minunea aprinderii Luminii Sfinte de la Ierusalim - 2 ore în urmă
Care este legătura dintre Paște și iepuraș - 2 ore în urmă
Ce facem cu lumânarea de la slujba de Înviere - 2 ore în urmă
5 mai- Sfânta Mare Muceniță Irina - 3 ore în urmă
Vechi tradiții românești. Spălatul ritual pe față, în ziua de Paști - 3 ore în urmă
Ciocnitul ouălor de Paști. De unde vine obiceiul străvechi - 4 ore în urmă
Hristos a Înviat! Astăzi prăznuim Paștele, sărbătoarea Învierii Domnului - 5 ore în urmă
Semnificația ouălor de Paște - 12 ore în urmă
Mersul în Tez, de Paști. Obiceiul este rezervat copiilor - 19 ore în urmă
Sistem original de atenuare a efectelor derapării
Un sistem de atenuare a efectelor derapării a fost implementat în Groși, printr-o colaborare dintre Electrica și Drumurile Naționale. Colaborarea constă în faptul că pe drum deszăpezirea nu se face instantaneu, iar Electrica are amplasat în curbă un stâlp foarte solid, în care se opresc mașinile care derapează. „Stația” pilot e situată în curba de pe panta de coborâre înspre Târgu Lăpuș. Locul e strategic ales, căci la 10 m de stâlp se află o troiță la care șoferii ghinioniști se pot ruga să revină rapid în trafic. Nu e și cazul tirului polonez din imagine, care a utilizat aseară sistemul inovativ de atenuare a efectelor derapării, nu și troița auxiliară (probabil șoferul străin nu i-a cunoscut funcționalitatea). Ca atare, dimineață tirul era încă acolo (îi plecase doar capul), deși drumul era deja curățat „la negru”.
A. IUREA