Bărbat prins cu alcool cât pentru trei petreceri, acum în arest - 20 minute în urmă
Povestea completă a unui eșec - 39 minute în urmă
Controale pentru combaterea ilegalităților în transportul de mărfuri cu risc fiscal ridicat - 2 ore în urmă
Ziua Națională a României și 145 de ani de relații diplomatice între România și Franța- dublă sărbătoare celebrată la Marsilia - 2 ore în urmă
Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 3 ore în urmă
Copiii Ansamblului „Florile Chioarului” din Săcălășeni, vizitați de Moș Nicolae - 4 ore în urmă
„Întâlnire între prietenii naturii”: Educație ecologică prin joc și culoare la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza“ din Baia Mare - 4 ore în urmă
Daruri de la Moș Nicolae pentru copiii din Tăuții Măgherăuș - 4 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Când vina organizează emoția - 4 ore în urmă
Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 5 ore în urmă
Tendințe antogonice în privința radarelor: de la presemnalizarea lor la mascare în camere de supraveghere
Un proiect de lege inițiat de deputatul liberal Florin Roman prevedea că maşinile de poliţie cu radar trebuie să fie inscripţionate cu însemnele Poliţiei Române și să fie poziţionate vizibil. Imediat Guvernul – aflat în mare goană după bani la buget – a anunțat că nu susține proiectul de lege. Surprinzător, Comisia juridică și cea pentru Transporturi din Camera Deputaților au adus și alte modificări care nu sunt pe placul guvernului. Astfel, ”maşinile de poliţie cu radar sau poliţistul cu radar de tip pistol trebuie presemnalizaţi cu un panou afişat cu 500-1.000 de metri înainte pe sensul de mers, iar dispozitivele radar de tip pistol nu pot fi folosite la mai mult de zece metri de maşina de poliţie.”.
Desigur aceste amendamente au un drum lung de parcurs, până a deveni lege: aprobarea plenului Camerei Deputaților și, apoi, al Senatului. Până când proiectul de lege va parcurge toate etapele (având mari șanse de a nu fi aprobat), o altă inițiativă – nelegislativă – a prins contur.
Camere de supraveghere pe post de radare fixe
Poliţia Română a încheiat un protocol cu reprezentanţii Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a folosi camerele de supraveghere pe post de radare fixe. Acestea încep să funcţioneze atunci când roţile din faţă ale unei maşini ajung la senzorul din asfalt. Dispozitivul electronic calculează în cât timp veţi parcurge 2,5 metri, distanţa până la următorul senzor. Agenţii de circulație îi vor identifica pe șoferii vitezomani, care vor primi amenda acasă, în plic. Poliţia anunță că primele camere de supraveghere vor fi amplasate pe autostrada spre mare. ”O să avem cel puţin patru camere într-un proiect pilot pe autostrada A2. Au fost identificate o serie de deficienţe, se lucrează la corectarea lor şi ne dorim, chiar dacă nu se va modifica legislaţia, să începem să aplicăm sancţiuni” – s-a arătat nerăbdător Florentin Brăcea, șeful Direcției Rutiere.
Întrebare – retorică, desigur -: care intenție se va concretiza?















