Share
Doar 30% dintre reclamațiile primite de OPC Maramureș sunt neîntemeiate

Doar 30% dintre reclamațiile primite de OPC Maramureș sunt neîntemeiate

În primele cinci luni ale anului, la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor (OPC) s-au înregistrat 538 petiții, cele mai multe  (320) referindu-se la produse electronice si electrocasnice. Consumatorii au reclamat aspecte legate de: produse alimentare si nealimentare neconforme ● produse și servicii financiar-bancare ● abonamente telefonie fixă și mobilă  ● nerespectarea clauzelor contractuale de către operatori economici ● nerespectarea drepturilor de retragere a consumatorilor din contractele încheiate la distanță, în afara spațiilor comerciale  ● defecțiuni la produse de folosință îndelungată, apărute în termenul de garanție ● spețe privind anularea garanțiilor la bunuri de folosință îndelungată. Cele 538 de petiții au primit următoarele rezoluții : neîntemeiate – 183  (circa 30%) ● întemeiate – 121  ● rezolvate amiabil – 119 ●  nesoluționabile – 39  ● clasate – 30 ●  redirecționate – 28 ● retrase – 18.

Multă marfă neconformă, dar puțină oprită de la comercializare

În cele cinci luni, OPC Maramureș a efectuat 777 de acțiuni de control, încheiate cu 469 procese verbale de constatare a contravențiilor, în 155 dintre ele aplicându- se și amenzi, în valoare totală de 346 400 lei. S-a constatat că au fost puse  la comercializare produse neconforme în valoare de 673.716 lei (din care extracomunitare – 549  738 RON).Dar cota de produse eliminate din circuitul comercial  e mult mai mică. Au fost  oprite definitiv de la comercializare mărfuri pentru consum uman  în valoare 17 089 lei, valoarea fiind mai mare în cazul celor oprite temporar – 276 200 lei.


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.


Lasă un comentariu