Maria-Adriana Demian a cucerit Trofeul Festivalului Național de Colinde Tradiționale și Cântece de Crăciun „Poveste de iarnă” - 8 ore în urmă
Cu colindul la Jandarmerie - 9 ore în urmă
Ultimul meci din acest an pentru CSM Sighet - 11 ore în urmă
Ministrul Sănătății, în vizită la spitalele din Baia Mare - 11 ore în urmă
Masa rotundă „Educație și Voluntariat” a reunit liceeni și tineri voluntari la Biblioteca Județeană - 12 ore în urmă
Galeria Premiilor „Alianța 2025” – Distincții pentru oficiali români - 12 ore în urmă
Atelier de creație pentru senioarele de la Centrul „Rivulus Pueris” din Baia Mare - 12 ore în urmă
„Crăciun în Satu’ de pe Deal” – tradiție și colind la Muzeul Satului din Baia Mare - 12 ore în urmă
15 decembrie 1989 – O prefață a Revoluției Române, sau chiar prima ei pagină? - 13 ore în urmă
Tradiție și continuitate: La Sighetu Marmației va avea loc cea de-a 57-a ediție a Festivalului de Datini și Obiceiuri de Iarnă „Marmația” - 13 ore în urmă
În sfârșit, România ia măsuri contra fraudelor telefonice
Începând de astăzi, 7 iulie 2025, furnizorii de telefonie mobilă din România vor bloca automat apelurile venite din afara granițelor, care afișează în mod fraudulos numere naționale, a anunțat Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Decizia vizează combaterea fenomenului cunoscut sub denumirea de „CLI Spoofing”, prin care apelurile aparent legitime sunt de fapt falsificate, deseori în scopuri de fraudă.
Blocarea acestora se face cu sprijinul companiilor de telecomunicații, în colaborare cu Direcția de Investigații Criminale din cadrul Poliției Române.
Această practică de manipulare a identității apelantului este folosită frecvent în tentative de escrocherie, în care persoanele sunate sunt păcălite să creadă că sunt contactate de instituții publice, bănci sau companii. Uneori, infractorii folosesc informații personale obținute anterior sau chiar materiale false generate cu ajutorul inteligenței artificiale pentru a părea credibili.
ANCOM îi sfătuiește pe utilizatori să manifeste vigilență în fața apelurilor suspecte. Instituția recomandă să nu fie divulgate informații personale sau bancare prin telefon și să se verifice cu atenție identitatea apelantului. Totodată, utilizatorii sunt încurajați să mențină actualizate aplicațiile și sistemele de operare ale dispozitivelor și să semnaleze autorităților tentativele de fraudă.
Vasile Petrovan
















