CS Minaur, calificare în sferturile Cupei României - 5 ore în urmă
Ce joburi te așteaptă în Maramureș: o analiză pe baza statisticilor Jooble - 7 ore în urmă
Socoteli pentru CS Minaur spre a mai urca în clasament, după trei eșecuri la rând - 7 ore în urmă
Lecție despre Nașterea Domnului pentru micuții „Fluturași” de la Grădinița Săcălășeni - 7 ore în urmă
Raluca Maria Chira, o voce tânără care cucerește scena prin talent și pasiune - 7 ore în urmă
Prim-ministrul bulgar, Rosen Jeliazkov, a demisionat după revolta publică împotriva taxelor și corupției - 8 ore în urmă
Povestea lui Lucian Mihalache și a sanctuarului Megafauna - 9 ore în urmă
O altfel de ședință cu părinții, la Suciu de Sus - 9 ore în urmă
Pavel Bartoș a încântat cu prezența publicul băimărean, în cadrul premierei filmului „Crăciun cu Ramon” - 10 ore în urmă
Sute de noi dosare aprobate de AFM în cadrul Programului Rabla pentru persoane fizice - 10 ore în urmă
S-a dat oficial startul – De astăzi suntem în faza de execuție efectivă
S-a dat oficial startul lucrărilor pentru construirea unui pod provizoriu peste râul Săsar, în zona variantei de ocolire a municipiului Baia Mare. Proiectul este menit să rezolve blocajul rutier cauzat de prăbușirea vechiului pod și să permită reluarea traficului greu în zonă.

„De astăzi suntem în faza de execuție efectivă. A fost o situație de urgență, dar procedurile legale trebuie respectate oricum. A durat mai mult decât am anticipat, însă acum totul este în linie dreaptă. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj a semnat contractul de execuție cu firma ARL Cluj-Napoca, iar lucrările sunt în desfășurare”, a declarat primarul municipiului Baia Mare.

Noul pod va fi de tip modular, de uz tehnologic, și va permite circulația vehiculelor grele, inclusiv camioane și utilaje de mare tonaj. Potrivit autorităților, deschiderea totală a podului va fi de 40 de metri. Componentele structurii metalice, de tip Bailey (modular), sunt fabricate în Polonia și vor fi transportate în România cu 15 trailere agabaritice.
În paralel cu aducerea structurii metalice, pe șantier se pregătește terenul pentru montaj. A fost deja construit un drum perimetral de aproximativ 250 de metri, care va face legătura între șoseaua de centură și podul provizoriu.

Termenul de execuție prevăzut în contract este de cel mult o lună de la începerea lucrărilor. Dacă totul decurge conform planului, podul ar putea fi dat în folosință în jurul datei de 15-20 iulie.
„Vom reuși nu doar să reluăm traficul, dar să o facem în condiții mai bune decât înainte. Vom rezolva inclusiv problemele cu trecerea peste calea ferată, care au fost mereu o bătaie de cap pentru șoferi”, a mai spus edilul.
Podul vechi peste Săsar, situat pe centura Băii Mari, s-a prăbușit parțial în luna aprilie 2024, din cauza unei cedări structurale accentuate de infiltrații și uzură avansată. Incidentul a dus la închiderea completă a circulației pe acel tronson și a afectat grav traficul din zona industrială a orașului.
Autoritățile locale și CNAIR au decis atunci să construiască un pod provizoriu, care să preia traficul până la începerea lucrărilor pentru un pod definitiv. Pentru viitorul pod permanent, este în lucru un proiect separat, cu termen de execuție estimat la cel puțin doi ani.
Vasile Petrovan
















