Patru jucători de la CS Minaur, convocați la națională - 7 ore în urmă
Sistemul de Intrare/Ieșire (EES), cu preluarea datelor biometrice, funcționează, de azi, în PTF Sighet - 8 ore în urmă
„Frunză verde, verde”: Îndrăgita artistă Anda Horoba a readus la viață o colindă veche din satul natal - 9 ore în urmă
Restricții de circulație în Baia Mare pentru un transport agabaritic - 9 ore în urmă
Profesoarele Mariana Pop și Natalia Pop din Târgu Lăpuș și-au încheiat activitatea la catedră, primind diplome de apreciere și recunoștință - 9 ore în urmă
Justiție Capturată: Documentarul care a zdruncinat opinia publică ajunge pe postul național - 9 ore în urmă
Îndrăgitul eveniment „Crăciun în Maramureș” debutează cu Parada Colindătorilor - 10 ore în urmă
Corul bărbătesc din Finteușu Mare a adus un omagiu Eroilor Români îngropați în Cimitirul din Zvolen din Slovacia - 10 ore în urmă
Doliu în lumea artistică: S-a stins din viață Nicolae Cațavei, pictor dotat cu o mare forță expresivă - 11 ore în urmă
Polițistul anului, declarat incompatibil deoarece… cânta rock în timpul liber - 11 ore în urmă
Scăpat ca prin minune, un bărbat a ieșit viu din infern
Ieri, 12 iunie 2025, Ahmedabad, India. Dimineața senină de vară avea să se transforme într-un coșmar pentru orașul indian Ahmedabad, după ce un avion de tip Boeing 787-8 Dreamliner, operat de compania națională Air India, s-a prăbușit la scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Internațional Sardar Vallabhbhai Patel. Aeronava urma să efectueze zborul AI171 către Londra Gatwick, având la bord 242 de persoane, pasageri și membri ai echipajului.

În primele momente după catastrofă, rețelele sociale și agențiile de presă au fost invadate de imagini dramatice: o minge uriașă de foc, nori groși de fum negru, clădiri sfâșiate de impact și bucăți de fuselaj împrăștiate printre rămășițele unei cantine studențești. Avionul s-a prăbușit într-o zonă urbană dens populată, lângă complexul medical BJ, provocând un masacru în rândul locatarilor și al personalului medical.

Printre victime se numără și studenți și personal medical de la Spitalul Civil și Colegiul Medical BJ, ale căror spații de cazare și lucru au fost distruse parțial de impact.

Totuși, există un miracol printre resturi. Singurul om care a scăpat cu viață este Vishwash Kumar Ramesh, un bărbat britanic de origine indiană în vârstă de 40 de ani, asezat în rândul de ieșire de urgență (11A).
Potrivit datelor inițiale oferite de Flightradar24, avionul a atins o altitudine maximă de aproximativ 200 de metri înainte de a începe o coborâre rapidă, cu o viteză verticală negativă. Martorii și imaginile video arată o coborâre controlată, cu botul avionului ridicat și trenul de aterizare complet desfășurat.
Ancheta, coordonată de autoritățile indiene în colaborare cu experți ai producătorului Boeing și cu delegați ai țărilor ai căror cetățeni se aflau la bord, se concentrează momentan asupra unei posibile erori umane. Mai exact, există indicii că, imediat după decolare, copilotul ar fi acționat din greșeală maneta flapsurilor în locul celei de escamotare a trenului de aterizare, o greșeală fatală. De aceea, aripile avionului sunt curbate în sus.

În acest caz, aeronava ar fi fost forțată să zboare cu o rezistență suplimentară imensă, dată de trenul de aterizare scos și de lipsa portanței suplimentare oferite de flapsuri în configurația de urcare.
Flapsurile, utilizate în mod normal la decolare pentru a genera portanță suplimentară, au fost retrase, iar trenul a rămas scos, compromițând astfel performanța avionului. Deși avionul Boeing 787 este proiectat să poată zbura chiar și în această configurație (inclusiv cu trenul scos), acest lucru necesită o manevră atentă, o putere a motoarelor dusă rapid la maximum și reacții rapide din partea echipajului. Conform experților, dacă pilotul aflat la manșă ar fi realizat imediat eroarea și ar fi dus motoarele manual în plin sau ar fi activat tracțiunea automată, avionul ar fi avut o șansă reală de a se salva.
Dincolo de aspectele tehnice, accidentul readuce în atenție problemele de formare și verificare a piloților în India. În trecut au existat controverse privind piloți care activau cu licențe invalide sau fără studii minime complete, și cu foarte puține oere de zbor la activ.

Explozia extrem de violentă, alimentată de tonele de kerosen, a reaprins și dezbaterile despre tranziția viitoare a industriei spre combustibili precum hidrogenul. Specialiștii avertizează că un accident similar cu un avion alimentat cu hidrogen ar putea avea efecte catastrofale mult mai mari, dat fiind potențialul exploziv al acestuia.
Sursa Foto: Daily Mail
Vasile Petrovan
















