Share
Cum să semnezi ceva ce nu există, cu cineva care nu-ți poate da nimic

Cum să semnezi ceva ce nu există, cu cineva care nu-ți poate da nimic

Când George Simion a lansat, cu surle, trâmbițe și afișe cât blocul, ideea caselor de 35.000 de euro, românii au luat-o în serios. El, însă, nu. A fost, spune candidatul AUR, doar „o formă de marketing”. Cu alte cuvinte, o glumă electorală scumpă, finanțată din banii contribuabililor, menită „să spargă blocada informațională”. Ei bine, gluma s-a cam îngroșat.

Acum, avocatul Romulus Luca din Baroul Cluj, probabil imun la sarcasmul politic, s-a decis să ia lucrurile în serios: le oferă gratuit asistență juridică celor care au semnat contractele pentru locuințele-fantomă și s-au trezit, surpriză, fără chei și fără acoperiș. În schimb, au primit doar tăcere și explicații „strategice” de la fostul candidat.

Mă ofer voluntar, nu costă nimic. Fac pro bono acest demers, să îi ajut să recupereze ce se poate din promisiunea neserioasă a lui George Simion”, a spus avocatul pentru cluj24.ro. Între un plan electoral și o escrocherie cu iz de metaforă, Romulus Luca propune ceva mai concret: un proces colectiv.

Obiectivul? Simplu. Instanța poate decide dacă promisiunea cu iz de miracol imobiliar a fost sau nu serioasă. Dacă nu – cum bănuiesc deja câteva zeci de oameni care l-au contactat deja pe avocat –, atunci pot urma despăgubiri sau, de ce nu, obligarea lui Simion să livreze „marfa”: apartamentele la 35.000 de euro.

Dar să revenim la promisiune. În vara anului 2024, mii de români au format cozi în fața sediilor AUR pentru a semna contracte prin care, dacă George Simion devenea președinte, urmau să primească locuințe la prețuri de vis: avans 1.000 de euro, dobândă zero, livrare la termenul „cândva”. Peste 40.000 de oameni au intrat în acest „program”, care s-a dovedit a fi, în cuvintele lui Simion, o strategie de „mediatizare”.

Interesant este că, deși nu a vrut „efectiv” să dea case, AUR a cheltuit un milion de euro din bani publici pentru a promova această idee. Panouri, afișe, campanii media – toate pentru o ofertă care, iată, nu a fost niciodată reală. Un fel de campanie „ANL din pix”.

Acum, între marketing electoral și realitatea juridică, apare un detaliu neprevăzut: Romulus Luca chiar intenționează să meargă până la capăt. Primele demersuri juridice vor fi făcute în câteva zile, iar persoanele păcălite sunt invitate să se alăture. E un caz clasic de „cuvânt dat vs. cuvânt retras”. Doar că între ele au fost zeci de mii de semnături.

Poate că George Simion nu le-a dat oamenilor case, dar le-a dat, indirect, șansa de a testa sistemul judiciar. Gratuit, grație unui avocat care nu a uitat că, dincolo de campanii, marketing și strategii, există o realitate în care promisiunile chiar contează. Măcar în fața legii.

Vasile Petrovan


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.





Lasă un comentariu