Prim-ministrul bulgar, Rosen Jeliazkov, a demisionat după revolta publică împotriva taxelor și corupției - 48 minute în urmă
Povestea lui Lucian Mihalache și a sanctuarului Megafauna - 1 oră în urmă
O altfel de ședință cu părinții, la Suciu de Sus - 1 oră în urmă
Pavel Bartoș a încântat cu prezența publicul băimărean, în cadrul premierei filmului „Crăciun cu Ramon” - 2 ore în urmă
Sute de noi dosare aprobate de AFM în cadrul Programului Rabla pentru persoane fizice - 2 ore în urmă
Atenție, șoferi! Ceață densă în zona depresionară a Maramureșului - 2 ore în urmă
Vizita cadrelor militare la Centrul Eparhial - 3 ore în urmă
Caravana Atelierelor la Școala „Nichita Stănescu” din Baia Mare – micuții au realizat decorațiuni specifice acestei perioade - 3 ore în urmă
„Chimia din farfurie”: Conferință națională cu prof. univ. dr. Dan Cristian Vodnar în fața a peste 250 de elevi - 3 ore în urmă
Conferință controversată la Curtea de Apel București – între apărare și mărturia unui magistrat - 3 ore în urmă
11 mai 1968 – Povestea care a pus România pe roți
Pe 11 mai 1968, România a pășit într-o nouă eră industrială. La Mioveni, în județul Argeș, a început construcția primului autoturism românesc, Dacia 1100. Acest moment a marcat nu doar debutul producției autohtone de automobile, ci și începutul unei povești care avea să devină emblematică pentru industria auto din țară.
Dacia 1100 era, de fapt, o asamblare sub licență a modelului francez Renault 8, realizată în sistem CKD (Completely Knocked Down). Toate componentele majore erau importate din Franța și Spania, iar în România se realiza asamblarea finală. Între 1968 și 1971, au fost produse 37.546 de exemplare ale acestui model .
Construcția uzinei Dacia a început în ianuarie 1967 și a fost finalizată în timp record, în mai 1968, cu efortul a peste 2.400 de muncitori . Pe 20 august 1968, în prezența liderilor de partid, inclusiv Nicolae Ceaușescu, a fost inaugurată oficial uzina, iar primul automobil a ieșit de pe linia de producție.

Deși inițial planul era producția modelului Dacia 1300 (bazat pe Renault 12), întârzierea dezvoltării acestuia a determinat autoritățile să înceapă cu Dacia 1100. Acest model a fost produs într-un număr relativ mic și doar pentru o perioadă scurtă, fiind înlocuit ulterior de Dacia 1300, care avea să devină un simbol al industriei auto românești .

Vasile Petrovan
















