Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 53 minute în urmă
Copiii Ansamblului „Florile Chioarului” din Săcălășeni, vizitați de Moș Nicolae - 1 oră în urmă
„Întâlnire între prietenii naturii”: Educație ecologică prin joc și culoare la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza“ din Baia Mare - 2 ore în urmă
Daruri de la Moș Nicolae pentru copiii din Tăuții Măgherăuș - 2 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Când vina organizează emoția - 2 ore în urmă
Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 3 ore în urmă
Este posibil astăzi Umanismul? (foileton 2) - 4 ore în urmă
Campania Națională de Colectă de Crăciun: Băimărenii sunt invitați să doneze alimente pentru cei aflați în nevoie - 4 ore în urmă
20 de ani de American Spaces la American Corner Baia Mare - 4 ore în urmă
Reamenajarea spațiului de studiu al Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” Baia Mare - 4 ore în urmă
Echipa Somaschi a desfășurat lecții de alfabetizare pentru copiii din comunitatea Craica
Au trecut aproape 30 de ani de când Fundația Somaschi face parte din peisajul băimărean. Încă de la început, obiectivul acesteia a fost de a ajuta copiii din familiile defavorizate, prin programe de alfabetizare, lecții după orele de curs, vizite la Centrele de bătrâni și distribuirea de ajutoare sosite din Italia pentru persoanele fără posibilități financiare.
Pe o perioadă de trei săptămâni, reprezentanții fundației au mutat Centrul de alfabetizare de la sediu, în comunitatea Craica, făcând lecții cu un număr de aproximativ 70 de copii care frecventează școala. Aceștia nu au un mediu favorabil pentru lecții, masă și condiții de igienă. Avantajul acestei activități „în stradă”, a fost acela de a implica participarea a foarte mulți copii curioși, care s-au alăturat celorlalți, fiind fascinați de acest joc. Au desenat, au colorat, s-au jucat cu cifrele prin exerciții de matematică, exprimându-și dorința de a învăța lucruri noi.
Lucrul cu copii din zonele defavorizate necesită o abordare sensibilă și bine planificată, acești copii confruntându-se cu probleme economice, sociale și de educație. Astfel de activități îmbunătățesc abilitățile copiilor lipiți de posibilități,
fiind esențiale în reducerea decalajelor educaționale.
Lăcrimioara ZOTA















