Mirosul de sărbătoare a pătruns la Centrul Luchian din Baia Mare, în cadrul atelierului de ornat turtă dulce - 5 minute în urmă
Concertul caritabil de colinde și muzică clasică „Poveste de iarnă” va avea loc la Biserica Greco-Catolică „Sfânta Cruce” din Baia Mare - 26 minute în urmă
Performanță pentru România la karting, la Rotax Max Challenge Grand Finals - 1 oră în urmă
„Elev informat” – o campanie despre drepturi, responsabilitate și implicare civică în școli și licee - 2 ore în urmă
„Crăciun la Atelier” – expoziție cu vânzare de produse handmade, în Baia Mare - 3 ore în urmă
Prognoză meteo Maramureș–13 decembrie 2025 - 12 ore în urmă
Lăpușencele au lansat colinda „Sărbătorile ne-adună” - 14 ore în urmă
România, la UEFA eEURO 2025 - 15 ore în urmă
Sunteți invitați la spectacolul de teatru „Spărgătorul de nuci”! - 16 ore în urmă
Patrula Școlară s-a alăturat polițiștilor și în prag de sărbători - 16 ore în urmă
eDAC – o nouă aplicație rapidă folosită de polițiști pentru legitimarea persoanelor
Începând din 31 martie a fost operaționalizat de către Ministerul Afacerilor Interne un nou sistem de verificare a documentelor de identitate cu ocazia legitimării persoanelor sau al verificărilor autovehiculelor.
Sâmbătă seara, polițiștii Inspectoratului de Poliție al Județului Maramureș au acționat folosind aceste dispozitive electonice mobile (tablete sau telefoane) pe care este instalată aplicația eDAC.
Prin accesarea aplicației eDAC, polițiștii pot interoga, rapid și eficient, atât bazele de date ale autorităților române, cât și pe cele ce țin de spațiul Schengen.
Prin utilizarea de dispozitive mobile, se realizează o scanare rapidă a documentului prezentat de persoana verificată (carte de identitate, pașaport), aplicația oferind rapid datele de identificare ale acesteia, precum și eventuale alerte.
Astfel, se pot identifica la timp persoanele semnalate în bazele de date ca dispărute, urmărite sau în diverse situații de risc. În urma acestor alerte, polițiștii aplică imediat măsurile legale conform procedurilor și legislației în vigoare, în funcție de specificul fiecărui caz în parte.
În lipsa documentului de identitate, legitimarea se poate efectua și prin introducerea manuală, de către polițist, a datelor persoanei.
Prin intermediul acestui instrument, polițiștii vor putea realiza mai rapid verificările în teren, astfel interacțiunea polițist și persoană legitimată se va derula mult mai rapid.











