Iulia Ioana Vlad a obținut Premiul Special al Fundației „Valeria Peter Predescu” în cadrul Festivalului-Concurs Național de Interpretare a Cântecului Popular Românesc de la Bistrița - 4 ore în urmă
Ionel Bogdan și echipa sa alături de antreprenorii și angajații companiilor din Baia Mare: „Îmi asum acest parcurs, să reconstruim din temelii orașul” - 10 ore în urmă
Câinii ghizi ai persoanelor cu dizabilități au acces în toate spațiile publice - 11 ore în urmă
Doi elevi de la „Lucaciu” calificați la etapa națională a Olimpiadei „Cultură și spiritualitate românească” - 11 ore în urmă
CS Minaur a intrat în posesia medaliilor câștigate în această ediție de campionat - 11 ore în urmă
Reîncep cursele aeriene de pe Aeroportul Internațional Maramureș către Antalya - 11 ore în urmă
Școala ”Iorga” obține un loc meritoriu, la grupa gimnaziu, la faza națională a Olimpiadei Sportului Școlar la Handbal Băieți - 11 ore în urmă
”Amintiri de (Min)aur” se lansează în 17 mai - 12 ore în urmă
Trei medalii pentru CS Știința Electro Sistem Baia Mare, în Gorj, la Campionatul Național pe Echipe - 12 ore în urmă
Restricții rutiere în Sighetu Marmației pentru ”Maramureș Car Show” - 12 ore în urmă
Rezultate slabe la matematică la simularea examenului de evaluare națională
Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Maramureș a centralizat rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale din acest an școlar, organizată la nivel național.
În județul Maramureș, în procesul de evaluare au fost implicați 308 de profesori evaluatori, după cum urmează:
-Limba română: 148;
-Matematică: 150;
-Limba maternă: 10 (3 la limba maghiară, 2 limba germană și 5 la limba ucraineană).
Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație:
-Limba și literatura română – 3752 lucrări, din care 2732 (73%) au obținut note mai mari sau egale cu 5;
-Matematică – 3745 de lucrări, din care 1417 (38%) au obținut note mai mari sau egale cu 5;
-Limba și literatura maternă – din 129 de lucrări, 111 (81%) au obținut note mai mari sau egale cu 5.
Reamintim faptul că este pentru prima dată când simularea se derulează în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.
Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.