Vești bune despre actorul Florin Piersic - 2 ore în urmă
România sărbătorește pentru a noua oară, Ziua Internațională a Dorului - 3 ore în urmă
Elevii de la Insieme Music School Baia Mare, rezultate foarte bune la Festivalul Național „Armonia” - 8 ore în urmă
Cinci copii talentați vor reprezenta Maramureșul la Festivalului Concurs Național „Danțul Tinerilor” - 9 ore în urmă
Ion Gâtu din Botiza, meșterul care nu are diplomă de arhitect, dar a restaurat 10 case tradiționale vechi - 10 ore în urmă
„MândrIE Maramureșeană” va avea loc la Muzeul Satului din Baia Mare în perioada 14-16 iunie - 10 ore în urmă
Prof. dr. Anton Ficai, unul dintre cei mai renumiți cercetători români, conferențiază în Baia Mare - 11 ore în urmă
Maramureșeni premiați în cadrul evenimentului sportiv „Vienna City Marathon” - 13 ore în urmă
Slujire arhierească la Parohia Ortodoxă Rus; A fost sfințită capela de cimitir - 14 ore în urmă
”Autismul văzut de aproape”, la Festivalul Aproape - 15 ore în urmă
Rafila: „Trebuie să îi determinăm pe elevi să meargă la școală, nu să o refuze. Măsurile în școli trebuie adaptate, să fim mai creativi!”
Profesorul Alexandru Rafila trage un semnal de alarmă privind măsurile care se aplică în școli și arată că nu trebuie aplicate modele unice, ci trebuie o adaptare de la caz la caz. Astfel, elevii trebuie să fie determinați să meargă la școală, nu să ajungă să o refuze și să o perceapă ca pe un stres, o povară, a spus Rafila, la Digi24.
Ar fi foarte greșit să transmitem mesaj că numărul creșterilor se datorează școlii, pentru că școala a început abia de două zile, a subliniat Rafila.
„Creștem, va exista o creștere, rămâne să vedem cât de importantă va fi și ce impact va avea deschiderea școlilor. Dacă protejăm bătrânii, nu vom avea probleme.
Copiii când pleacă de la școală interacționează unii cu alții, asta nu putem să ținem sub control și aș pleda și pentru o regândire a măsurilor în anumite școli. Trebuie să adaptăm măsurile cu situația din fiecare școală, încât copiii să nu sufere, să se simtă confortabil, să nu meargă la școală și să simtă o frustrare, un stres pentru că, altfel, școala va deveni pentru ei o povară, nu o zonă de atracție. Noi trebuie să-i determinăm să meargă la școală, nu să refuze școala.
De exemplu, scenariul galben aplicat unei școli în care sunt 15 elevi în clasă și școala în care am 36 de elevi. Scenariul hibrid are rost în școala cu 36, dar e inutil în cazul unei școli în care sunt 15 elevi. Aplicarea de măsuri unice unor situații diferite nu știu dacă e cea mai potrivită soluție”, a explicat Alexandru Rafila.
El a spus ca sunt modele care pot fi adaptate: „Trebuie să fim mai creativi, mai permisivi, mai flexibili, să nu aplicăm modele unice.
Depinde și de conducerea școlii și de comunitatea unde sunt copiii și lipsa asta de imaginație în aplicarea măsurilor va face ca unii dintre părinți sau copii să respingă aceste măsuri. Scopul nostru e să-i atragem să respecte măsurile, nu să îi ostilizăm!”