Școala Gimnazială „Octavian Goga” Baia Mare a găzduit Târgul de Crăciun „Povești lângă bradul de Crăciun”- ediția a III-a - 37 minute în urmă
Băimăreanca Lotti Dărăbuș a reprezentat România la Festivalul Internațional „Riga Symphony” desfășurat în Letonia - 1 oră în urmă
Gânduri de seară – Pentru cei ce știu să asculte - 2 ore în urmă
Mara Popov de la Insieme Music School a câștigat Marele Trofeu și Trofeul secțiunii Pop Românesc în cadrul Festivalului Național de Interpretare „Cântul Banatului” din Timiș - 2 ore în urmă
Premiul I al concursului “De Nașterea Domnului”, câștigat de elevii Liceului „Bogdan-Vodă” din Vișeu de Sus - 2 ore în urmă
Taina Sfântului Maslu a fost săvârșită la Spitalul Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș” din Baia Mare - 2 ore în urmă
Poliția Locală Baia Mare atrage atenția asupra folosirii articolelor pirotehnice - 3 ore în urmă
Magia Crăciunului, adusă pe scenă la Concertul caritabil din Tăuții Măgherăuș - 4 ore în urmă
14 decembrie – un an de la trecerea la cele veșnice a lui Mircea Diaconu - 5 ore în urmă
Prognoză meteo Maramureș – 14 decembrie 2025 - 6 ore în urmă
Recuperare psihologică la Esperando
În cadrul Centrului de Recuperare Esperando, serviciul de intervenție este bazat pe o colaborare foarte strânsă între specialiști și familie. Aceștia trebuie să coopereze pe întreg parcursul terapiei, de la evaluare și până la integrarea persoanei în comunitate. Terapia de recuperare nu se referă exclusiv la programul aplicat de specialiști în cadrul centrului; ea se extinde și în viața de zi cu zi a copilului, devenind un mod de viață. Intervenția de recuperare presupune mai multe etape.
- Evaluare: a abilităților cognitive – se referă la capacitatea copilului/persoanei de procesare a informației, în principal la atenție, memorie, categorizare, planificare și rezolvarea de probleme; a abilităților de comunicare – limbajul (exprimare și comprehensiune); a abilităților motrice – vizează fluența și controlul mișcărilor mușchilor corpului (motricitatea grosieră și motricitatea fină); a abilităților sociale – abilitățile copilului/persoanei de a-și modela comportamentul, pentru a realiza interacțiuni sociale funcționale cu ceilalți; a abilităților/competențelor de autonomie personală – capacitatea de a rezolva independent probleme;
- Stabilirea unui plan de lucru/intervenție.
- Evaluarea periodică și adaptarea planului de intervenție potrivit nevoilor persoanei/copilului.
- Consilierea părinților/aparținătorilor privind planul de lucru, metodele de lucru, progresul copilului sau orice schimbare apare pe parcursul procesului terapeutic. Părintele poate participa ori de câte ori dorește la terapie, beneficiind și de îndrumare privind modul în care să lucreze acasă cu copilul.
”Un lucru foarte important este că, pe întregul proces terapeutic, nu ne concentrăm pe dizabilitatea persoanei, ci pe potențialul acesteia” – spun cei de la Esperando.
















