Luna mai, luna florilor - 7 ore în urmă
Sărbătoarea de 1 Mai, mondial și în România - 8 ore în urmă
120 de sportivi din întreaga țară au participat în Baia Mare la un eveniment Tai-Chi de amploare - 9 ore în urmă
Patru medalii obținute de sportivii Dance Light Baia Mare la Oradea - 14 ore în urmă
Peste 350 de locuri de muncă vacante, în Maramureș - 14 ore în urmă
Pompierii, la datorie pe toată perioada sărbătorilor. Recomandările lor pentru zilele ce urmează - 15 ore în urmă
Echipa națională de handbal masculin a României s-a reunit în Baia Mare pentru meciul cu Cehia - 15 ore în urmă
Personalități maramureșene de ieri și de azi, născute în luna aprilie-Artur Coman - 16 ore în urmă
Se caută coordonatori pentru Romanian Science Festival în Maramureș - 16 ore în urmă
Maramureșeanca Dea Banc a obținut trei medalii la Chișinău - 16 ore în urmă
Recuperare psihologică la Esperando
În cadrul Centrului de Recuperare Esperando, serviciul de intervenție este bazat pe o colaborare foarte strânsă între specialiști și familie. Aceștia trebuie să coopereze pe întreg parcursul terapiei, de la evaluare și până la integrarea persoanei în comunitate. Terapia de recuperare nu se referă exclusiv la programul aplicat de specialiști în cadrul centrului; ea se extinde și în viața de zi cu zi a copilului, devenind un mod de viață. Intervenția de recuperare presupune mai multe etape.
- Evaluare: a abilităților cognitive – se referă la capacitatea copilului/persoanei de procesare a informației, în principal la atenție, memorie, categorizare, planificare și rezolvarea de probleme; a abilităților de comunicare – limbajul (exprimare și comprehensiune); a abilităților motrice – vizează fluența și controlul mișcărilor mușchilor corpului (motricitatea grosieră și motricitatea fină); a abilităților sociale – abilitățile copilului/persoanei de a-și modela comportamentul, pentru a realiza interacțiuni sociale funcționale cu ceilalți; a abilităților/competențelor de autonomie personală – capacitatea de a rezolva independent probleme;
- Stabilirea unui plan de lucru/intervenție.
- Evaluarea periodică și adaptarea planului de intervenție potrivit nevoilor persoanei/copilului.
- Consilierea părinților/aparținătorilor privind planul de lucru, metodele de lucru, progresul copilului sau orice schimbare apare pe parcursul procesului terapeutic. Părintele poate participa ori de câte ori dorește la terapie, beneficiind și de îndrumare privind modul în care să lucreze acasă cu copilul.
”Un lucru foarte important este că, pe întregul proces terapeutic, nu ne concentrăm pe dizabilitatea persoanei, ci pe potențialul acesteia” – spun cei de la Esperando.