6 decembrie – Sărbătoarea populară Moș Nicolae (Sânnicoară) - 2 minute în urmă
A fost lansat noul site al Episcopiei Ortodoxe Române a Maramureșului și Sătmarului - 4 minute în urmă
Prognoza meteo Maramureș – 6 decembrie 2025 - 1 oră în urmă
Maramureșenii au dat culoare celei de-a III-a ediții a evenimentului „România 1000” - 11 ore în urmă
Victorie la 20 de goluri diferență a „tricolorelor” în al doilea meci din grupele principale ale Campionatului Mondial - 11 ore în urmă
Se împlinesc opt ani de la plecarea la Domnul a Regelui Mihai I - 13 ore în urmă
Moșul a ajuns, încărcat de daruri, și la Sighet - 13 ore în urmă
A treia înfrângere consecutivă pentru CS Minaur, care a coborât pe locul 3 - 14 ore în urmă
Bărbat prins cu alcool cât pentru trei petreceri, acum în arest - 14 ore în urmă
Povestea completă a unui eșec - 15 ore în urmă
Recuperare psihologică la Esperando
În cadrul Centrului de Recuperare Esperando, serviciul de intervenție este bazat pe o colaborare foarte strânsă între specialiști și familie. Aceștia trebuie să coopereze pe întreg parcursul terapiei, de la evaluare și până la integrarea persoanei în comunitate. Terapia de recuperare nu se referă exclusiv la programul aplicat de specialiști în cadrul centrului; ea se extinde și în viața de zi cu zi a copilului, devenind un mod de viață. Intervenția de recuperare presupune mai multe etape.
- Evaluare: a abilităților cognitive – se referă la capacitatea copilului/persoanei de procesare a informației, în principal la atenție, memorie, categorizare, planificare și rezolvarea de probleme; a abilităților de comunicare – limbajul (exprimare și comprehensiune); a abilităților motrice – vizează fluența și controlul mișcărilor mușchilor corpului (motricitatea grosieră și motricitatea fină); a abilităților sociale – abilitățile copilului/persoanei de a-și modela comportamentul, pentru a realiza interacțiuni sociale funcționale cu ceilalți; a abilităților/competențelor de autonomie personală – capacitatea de a rezolva independent probleme;
- Stabilirea unui plan de lucru/intervenție.
- Evaluarea periodică și adaptarea planului de intervenție potrivit nevoilor persoanei/copilului.
- Consilierea părinților/aparținătorilor privind planul de lucru, metodele de lucru, progresul copilului sau orice schimbare apare pe parcursul procesului terapeutic. Părintele poate participa ori de câte ori dorește la terapie, beneficiind și de îndrumare privind modul în care să lucreze acasă cu copilul.
”Un lucru foarte important este că, pe întregul proces terapeutic, nu ne concentrăm pe dizabilitatea persoanei, ci pe potențialul acesteia” – spun cei de la Esperando.








