„Pomul Raiului”, la Filiala Traian a Bibliotecii Județene - 5 ore în urmă
Moștenirea lui Ilie Lazăr a fost cinstită la Giulești cu personalități marcante ale culturii și istoriei - 7 ore în urmă
Restricții de circulație în Baia Mare pentru desfășurarea paradei colindătorilor din cadrul evenimentului „Crăciun în Maramureș” - 7 ore în urmă
CSM Sighet vine cu trei puncte de la Bihorul Beiuș - 8 ore în urmă
16 decembrie 1989 – Începutul Revoluției Române - 8 ore în urmă
Workshop-ul „Comunicarea- de la transmitere la relație. O aplicare în leadership” a avut loc la Facultatea de Litere a Centrului Universitar Nord Baia Mare - 9 ore în urmă
CS Minaur și-a aflat adversara din sferturile Cupei României - 10 ore în urmă
Sunteți invitați la lansarea volumului „Troițele din județul Maramureș- Un tezaur de artă populară uitat” - 10 ore în urmă
Noi cete de colindători au poposit la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 10 ore în urmă
Cercetări într-un dosar de zoofilie în Maramureș - 10 ore în urmă
Adeverința de înlocuire a cardului de sănătate va avea termen de valabilitate prelungit
Un proeict de lege vizează prelungirea valabilității adeverinței care înlocuiește cardul de sănătate (emisă în cazul pierderii, furtului sau deteriorării). Documentul înlocuiește cardul de sănătate, dar perioada lui de valabilitate în prezent este limitată la 60 de zile. Astfel, dacă apar întârzieri la emiterea duplicatului, adeverința care îl înlocuiește expiră, iar asiguratul nu mai poate beneficia de serviciile medciale.
Pentru ca astfel de situații să fie evitate, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) propune acum, printr-un proiect aflat în dezbatere publică, extinderea valabilității adeverinței până la data emiterii cardului duplicat.
După cum apare în Ordinul CNAS 98/2015, până la eliberarea cardului duplicat, dovada calității de asigurat se face cu adeverința de înlocuire a cardului național, care poate fi eliberată de către casa de asigurări de sănătate la care asiguratul este luat în evidență.
Pentru a nu apărea situații în care, din cauza unor întârzieri în emiterea noului card, asiguraților să le expire adeverința și să nu poată beneficia de servicii medicale, proiectul de ordin al CNAS stabilește că adeverinţa va fi valabilă până la data emiterii cardului duplicat.
Același proiect stabilește că, pentru punerea în aplicare a noilor reguli, casele de asigurări de sănătate publică vor trebui să afișeze pe paginile proprii de internet o adresă de poștă electronică pentru transmiterea cererilor și a documentelor pentru eliberarea cardului duplicat prin mijloace electronice de comunicare la distanță.
Pentru a se putea aplica, proiectul de ordin trebuie semnat de președintele CNAS și publicat în Monitorul Oficial.
















