Doi noi medici la Spitalul Municipal Sighetu Marmației - în urmă
Editorialul de sâmbătă: „Artistul și puterea” sau cum Hollósy Simon n-a fost profet în țara lui - 1 oră în urmă
„Osima” – proză de Marian Ilea, partea a VI-a - 5 ore în urmă
„Lucaciștii au talent” – activitate inedită organizată în „săptămana verde” la colegiul băimărean - 5 ore în urmă
Cum se marchează în Maramureș Ziua Veteranilor de Război - 6 ore în urmă
11 stații de încărcare pentru mașini electrice vor fi realizate în Baia Sprie - 7 ore în urmă
Sfânta Liturghie a Darurilor înainte sfinţite la Parohia Ortodoxă „Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil” din Sighetu Marmației - 7 ore în urmă
În Sighetu Marmației va avea loc pelerinajul anual la Cimitirul Săracilor - 7 ore în urmă
PS Părinte Iustin i-a conferit lui Mihai Morar cea mai înaltă distincție culturală a eparhiei – Ordinul „Crucea Nicolae Steinhardt” pentru mireni - 7 ore în urmă
În Maramureș, luna mai va fi dedicată culturii și tradițiilor; Se anunță evenimente multe și diverse - 8 ore în urmă
Adeverința de înlocuire a cardului de sănătate va avea termen de valabilitate prelungit
Un proeict de lege vizează prelungirea valabilității adeverinței care înlocuiește cardul de sănătate (emisă în cazul pierderii, furtului sau deteriorării). Documentul înlocuiește cardul de sănătate, dar perioada lui de valabilitate în prezent este limitată la 60 de zile. Astfel, dacă apar întârzieri la emiterea duplicatului, adeverința care îl înlocuiește expiră, iar asiguratul nu mai poate beneficia de serviciile medciale.
Pentru ca astfel de situații să fie evitate, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) propune acum, printr-un proiect aflat în dezbatere publică, extinderea valabilității adeverinței până la data emiterii cardului duplicat.
După cum apare în Ordinul CNAS 98/2015, până la eliberarea cardului duplicat, dovada calității de asigurat se face cu adeverința de înlocuire a cardului național, care poate fi eliberată de către casa de asigurări de sănătate la care asiguratul este luat în evidență.
Pentru a nu apărea situații în care, din cauza unor întârzieri în emiterea noului card, asiguraților să le expire adeverința și să nu poată beneficia de servicii medicale, proiectul de ordin al CNAS stabilește că adeverinţa va fi valabilă până la data emiterii cardului duplicat.
Același proiect stabilește că, pentru punerea în aplicare a noilor reguli, casele de asigurări de sănătate publică vor trebui să afișeze pe paginile proprii de internet o adresă de poștă electronică pentru transmiterea cererilor și a documentelor pentru eliberarea cardului duplicat prin mijloace electronice de comunicare la distanță.
Pentru a se putea aplica, proiectul de ordin trebuie semnat de președintele CNAS și publicat în Monitorul Oficial.