Plafonarea tarifelor polițelor RCA, prelungită cu încă trei luni - 6 minute în urmă
Țigările electronice, interzise în spațiile închise, dar permise în restaurante - 52 minute în urmă
Expoziție de pictură, semnată Ioan Bercu - 2 ore în urmă
Sala Millennium Baia Mare: Prima ediție a concursului ChessMania, al Academiei de Șah Maramureș - 2 ore în urmă
Noi schimbări la cardul de sănătate - 2 ore în urmă
Biserica de lemn din Budești Josani este considerată o capodoperă arhitecturală - 3 ore în urmă
Poeta Elena Farago se năștea într-o zi de 29 martie - 4 ore în urmă
Maramureșeanca Melinda Szabo i-a cucerit pe jurați, la ”Chefi la cuțite” - 4 ore în urmă
Adversar accesibil pentru Minaur în Cupa României - 4 ore în urmă
Acțiune de selecție la fotbal în Maramureș - 4 ore în urmă
Se lansează Monitorul preţurilor la alimente – consumatorii vor putea compara preţurile produselor din lanţurile de magazine
Monitorul preţurilor la alimente va fi lansat pe 15 octombrie, iar consumatorii vor putea compara preţurile pentru 30.000 de sortimente în lanţurile de magazine existente în România, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.
„Este similar cu comparatorul pe carburanţi pe care l-am lansat în iunie şi care a mers bine. Similar în ce sens? Soluţie tehnică identică, deci poate fi accesat atât de pe un desktop, un laptop, cât şi de pe un telefon mobil prin intermediul unei aplicaţii care poate fi descărcată. Consumatorii vor putea să compare preţul unui coş de produse, deci produsele care îi interesează pe ei le bagă într-un coş şi pot să compare preţul la orice magazin din oraş – orice magazin din ţară, dar o să îi intereseze bănuiesc oraşul în care locuiesc”, a spus Chiriţoiu.
Potrivit şefului de la Concurenţă, în Monitorul preţurilor la alimente vor putea fi găsite 30.000 de sortimente de produse care sunt pe rafturile lanţurilor de magazine din România.
„Vor fi toate magazinele, de asta este un proiect foarte complicat, pentru că sunt prinse toate magazinele lanţurilor prezente în România şi care acoperă peste jumătate din vânzările de produse alimentare din ţară şi, de asemenea, avem toate produsele. Deci, toate magazinele şi toate produsele”, a precizat el.
Bogdan Chiriţoiu a precizat că aşteptarea autorităţii de concurenţă este ca preţurile, acolo unde sunt mai mari, să scadă, în caz contrar retailerul respectiv pierzând clienţi.
Atât platforma web cât şi aplicaţiile mobile vor oferi multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.