101 minuni de la Capătul lumii – Băiuț – Maramureș – România - 6 ore în urmă
Ofertă : 100 de zile închis într-un laborator spațial și 23.000 de euro pentru tine - 11 ore în urmă
Scandal în familie la Sighet, cu egalitate în restricții - 12 ore în urmă
Paul Ananie a trecut mai departe în semifinala Vocea României - 13 ore în urmă
Viceprimarul Kristofer Levente Orosz, hirotonit diacon la Sighetu Marmației - 13 ore în urmă
Ajutor de urgență din România pentru energia electrică a Moldovei - 13 ore în urmă
„Iisus, bine ai venit!”: Diana Topan a lansat videoclipul unei colinde deosebite - 13 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Credința și statornicia aduc vindecare – meditație la Duminica a 27-a după Rusalii - 14 ore în urmă
Târgu Lăpuș găzduiește ediția a VIII-a a competiției „December Run” - 14 ore în urmă
SUA redefinește relația cu Europa - 14 ore în urmă
România, printre ţările UE cu cei mai mulţi elevi repartizaţi unui singur profesor
Numărul mediu de elevi repartizaţi unui singur învăţător sau profesor din ciclul primar, secundar sau gimnazial era în Uniunea Europeană de 12,3 elevi în 2020, cel mai mare raport fiind în Ţările de Jos (16,5 elevi la un profesor), Franţa (14,9) şi România (14,3 elevi la un profesor), arată datele publicate miercuri de Eurostat cu ocazia Zilei Internaţionale a Educaţiei.
La polul opus, în Luxemburg sunt repartizaţi 7,1 elevi la un profesor, în timp ce în Grecia sunt 8,5 elevi la un profesor, iar în Malta 8,8 elevi la un profesor.
În total, în anul 2020 erau 5,2 milioane de învăţători sau profesori angajaţi în învăţământul primar, secundar sau gimnazial din Uniunea Europeană. Pe categorii de vârstă, 388.000 de profesori aveau mai puţin de 30 de ani în toate cele trei cicluri de învăţământ (7% din totalul forţei de muncă din învăţământ), în timp ce două milioane de profesori aveau o vârstă de cel puţin 50 de ani (39% din totalul forţei de muncă din învăţământ).
Femeile reprezintă majoritatea forţei de muncă în învăţământ, în anul 2020 aproximativ 73% din învăţătorii sau profesorii din ciclul primar, secundar sau gimnazial erau femei (3,8 milioane de persoane dintr-un total de 5,2 milioane).
În cazul profesorilor bărbaţi cu vârsta de peste 50 de ani, aproape jumătate dintre ei (47%) erau angajaţi în învăţământul gimnazial. În schimb, mai puţin de o cincime (17%) din profesorii cu vârsta de peste 50 de ani lucrau în ciclul primar.
În cazul profesoarelor cu vârsta de peste 50 de ani, repartiţia este mai echilibrată: 40% lucrau în ciclul primar, 32% în ciclul secundar şi 28% în ciclul gimnazial, potrivit Agerpres.















