Municipiul Baia Mare demarează lucrări de modernizare pentru bulevardele Unirii și Traian - 27 minute în urmă
În Fărcașa va avea loc competiția de Karate Do Shotokan „Cupa Toamnei 2025”- ediția a III-a - 56 minute în urmă
18 elevi de la Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” Baia Mare au participat la competiția de abilități individuale la baschet și fotbal - 1 oră în urmă
„Fără discriminare”- o activitate despre respect și prietenie pentru elevii băimăreni, la Centrul Rivulus Pueris - 2 ore în urmă
ISU Maramureș, instruire pentru intervenții la autobuze electrice - 2 ore în urmă
Gest de suflet: Un suman tradițional a fost donat Muzeului de Etnografie și Artă Populară Maramureș - 2 ore în urmă
Elevele Raluca Chira și Sofia Dragoș de la Școala Populară de Artă Baia Mare, premiul I la Festivalului Interjudețean de Folclor „Dragu-mi-i Cântu’ și Jocu’” - 2 ore în urmă
După patru înfrângeri la rând, Știința Explorări joacă pe terenul vicecampioanei - 2 ore în urmă
În Șomcuta Mare: Peste 600 de sportivi din toată Transilvania vor participa în weekend la ”Cupa Shall We Dance” - 3 ore în urmă
Proiect de lege cu reguli dure pentru șoferi și contribuabili - 3 ore în urmă
Rezultatele elevilor devin informații confidențiale
Ministerul Educației introduce o nouă regulă care schimbă modul în care profesorii pot comunica rezultatele elevilor. Discuțiile despre performanțele școlare nu vor mai avea loc în fața clasei sau în cadrul ședințelor cu părinții. Noile dispoziții impun ca rezultatele fiecărui elev să fie tratate ca informații confidențiale, accesibile doar copilului, cadrului didactic și părinților acestuia.
Scopul reglementării este de a elimina comparațiile între elevi și de a evita situațiile în care copiii se simt etichetați sau descurajați din cauza diferențelor de rezultate. Astfel, și testările cu subiect unic pentru clasele mici intră sub incidența noilor norme, după modelul examenelor naționale, ale căror rezultate sunt deja afișate anonim. Chiar dacă evaluările respective se exprimă prin calificative, acestea nu mai pot fi discutate public în cadrul colectivului.
Mulți părinți consideră că această decizie protejează stima de sine a copiilor și contribuie la o atmosferă mai echilibrată în clasă. În același timp, există și voci care spun că se exagerează cu măsurile de protecție emoțională, iar lipsa oricărei comparații poate reduce motivația și percepția reală a progresului.
Psihologii explică faptul că, deși profesorii vor evita comparațiile explicite, elevii continuă să perceapă diferențele de nivel și reacțiile din jur. „Copiii simt oricum când cineva este apreciat sau când performanțele lor nu sunt la același nivel. Important este cum li se oferă feedbackul, nu doar dacă este public sau privat”, spune psihologul Simona Hainagiu.
Această schimbare reflectă transformarea mentalității educaționale din ultimii ani. Accentul se mută de la competiția vizibilă și ierarhiile afișate, la sprijinul individual și progresul personal. În locul comparațiilor între elevi, școala este încurajată să pună accent pe dezvoltarea fiecărui copil, în propriul ritm, cu respect și discreție.
Vasile Petrovan















