Maramureșenii au dat culoare celei de-a III-a ediții a evenimentului „România 1000” - 8 ore în urmă
Victorie la 20 de goluri diferență a „tricolorelor” în al doilea meci din grupele principale ale Campionatului Mondial - 8 ore în urmă
Se împlinesc opt ani de la plecarea la Domnul a Regelui Mihai I - 10 ore în urmă
Moșul a ajuns, încărcat de daruri, și la Sighet - 10 ore în urmă
A treia înfrângere consecutivă pentru CS Minaur, care a coborât pe locul 3 - 11 ore în urmă
Bărbat prins cu alcool cât pentru trei petreceri, acum în arest - 12 ore în urmă
Povestea completă a unui eșec - 12 ore în urmă
Controale pentru combaterea ilegalităților în transportul de mărfuri cu risc fiscal ridicat - 13 ore în urmă
Ziua Națională a României și 145 de ani de relații diplomatice între România și Franța- dublă sărbătoare celebrată la Marsilia - 13 ore în urmă
Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 14 ore în urmă
Pandemia agravează și mai mult criza din educație din România: Analfabetismul funcțional s-a accentuat, iar abandonul școlar a crescut
Educația românească suferă, iar pandemia de coronavirus nu face decât să înrăutățească situația, potrivit unei analize realizate de organizația Salvați Copiii România. Analfabetismul funcțional s-a accentuat de când a început criza sanitară, iar abandonul școlar a crescut și el. Mulți elevi nu se pot adapta la noile sisteme de învățare sau nu au deloc acces la ele, așa că unii dintre ei renunță definitiv la școală, conform digi24.ro.
România este fruntașă în ceea ce privește abandonul școlar. Concret, 15,2% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani au finalizat doar opt clase sau mai puțin. Procentul este în creștere, deși în anul 2010 România și-a propus să ajungă la un procent de 11,3% în acest an.
Aproximativ 45.000 de copii renunță anual să se mai ducă la școală. Vorbim de elevi din ciclurile primar, gimnazial și liceal.
Mai mult, educația românească se află în coada topurilor europene. Rezultatele copiilor din țară la evaluări internaționale se află la o distanță semnificativă față de rezultatele majorității celorlalte state evaluate, conform analizei realizate de Salvați Copiii România.
Concret, evaluările arată că peste 40% dintre copii au mari dificultăți în realizarea de calcule matematice simple, iar cunoștințele lor generale despre societate, oameni și univers sunt foarte limitate.
De asemenea, dintre elevii români dezavantajați social și economic, doar unul dintr-o mie a ajuns la rezultate de top la citire. Îngrijorător este și faptul că 41% dintre elevii români se plasează în aria analfabetismului funcțional.
Pandemia pune și ea piedici multor elevi, conform studiului. Întrucât din ce în ce mai multe școli trec în scenariul roșu, iar mulți copii nu au posibilitatea de a participa la orele din mediul virtual. Pentru 28% dintre aceștia prezența la cursurile online este extrem de dificilă, fie pentru că sunt nevoiți să învețe folosind telefonul mobil al părinților, fie pentru că nu au o conexiune adecvată la Internet. Situația nu este ușoară nici pentru unii profesori. 43% dintre cei care trebuie să îi pregătească pe elevi nu au resursele materiale necesare pentru a preda online.
Un alt factor important care influențează educația copiilor îl reprezintă riscul de sărăcie sau excluziune socială. 35,8% dintre copiii din familiile dezavantajate sunt expuși acestui risc, iar procentul în ceea ce-i privește pe copiii din mediul rural este mai mare, 44.3%.















