O seară în care dansul și grația s-au împletit într-o poveste de Crăciun la LPS - 3 ore în urmă
Iași, 14 decembrie 1989: primul pas spre Revoluția Română - 4 ore în urmă
CS Minaur întâlnește echipa de pe locul 2 din Liga Zimbrilor în ultimul meci oficial din acest an - 4 ore în urmă
O carte nouă și doi maramureșeni de excepție: Valer Blidar și Nicolae Bud, modele ale viziunii și profesionalismului românesc - 6 ore în urmă
Atmosferă de sărbătoare în Nistru - 6 ore în urmă
MAE: Atenționare de călătorie în Belgia. Posibile perturbări în transporturi - 7 ore în urmă
Bărbat căutat pentru distrugere, prins de jandarmi în albia Săsarului - 8 ore în urmă
Preasfințitul Părinte Timotei Sătmăreanul a slujit la Mănăstirea „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” Bixad - 9 ore în urmă
Pregătiri pentru Cupa Minerul – luni se trag la sorți grupele - 10 ore în urmă
Concertul de colinde „Colindăm Pruncului Preasfânt” a avut loc la biserica Parohiei Ortodoxe „Nașterea Maicii Domnului” din Satu Mare - 10 ore în urmă
S-a dat oficial startul – De astăzi suntem în faza de execuție efectivă
S-a dat oficial startul lucrărilor pentru construirea unui pod provizoriu peste râul Săsar, în zona variantei de ocolire a municipiului Baia Mare. Proiectul este menit să rezolve blocajul rutier cauzat de prăbușirea vechiului pod și să permită reluarea traficului greu în zonă.

„De astăzi suntem în faza de execuție efectivă. A fost o situație de urgență, dar procedurile legale trebuie respectate oricum. A durat mai mult decât am anticipat, însă acum totul este în linie dreaptă. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj a semnat contractul de execuție cu firma ARL Cluj-Napoca, iar lucrările sunt în desfășurare”, a declarat primarul municipiului Baia Mare.

Noul pod va fi de tip modular, de uz tehnologic, și va permite circulația vehiculelor grele, inclusiv camioane și utilaje de mare tonaj. Potrivit autorităților, deschiderea totală a podului va fi de 40 de metri. Componentele structurii metalice, de tip Bailey (modular), sunt fabricate în Polonia și vor fi transportate în România cu 15 trailere agabaritice.
În paralel cu aducerea structurii metalice, pe șantier se pregătește terenul pentru montaj. A fost deja construit un drum perimetral de aproximativ 250 de metri, care va face legătura între șoseaua de centură și podul provizoriu.

Termenul de execuție prevăzut în contract este de cel mult o lună de la începerea lucrărilor. Dacă totul decurge conform planului, podul ar putea fi dat în folosință în jurul datei de 15-20 iulie.
„Vom reuși nu doar să reluăm traficul, dar să o facem în condiții mai bune decât înainte. Vom rezolva inclusiv problemele cu trecerea peste calea ferată, care au fost mereu o bătaie de cap pentru șoferi”, a mai spus edilul.
Podul vechi peste Săsar, situat pe centura Băii Mari, s-a prăbușit parțial în luna aprilie 2024, din cauza unei cedări structurale accentuate de infiltrații și uzură avansată. Incidentul a dus la închiderea completă a circulației pe acel tronson și a afectat grav traficul din zona industrială a orașului.
Autoritățile locale și CNAIR au decis atunci să construiască un pod provizoriu, care să preia traficul până la începerea lucrărilor pentru un pod definitiv. Pentru viitorul pod permanent, este în lucru un proiect separat, cu termen de execuție estimat la cel puțin doi ani.
Vasile Petrovan
















