Poliția Locală Baia Mare atrage atenția asupra folosirii articolelor pirotehnice - 4 minute în urmă
Magia Crăciunului, adusă pe scenă la Concertul caritabil din Tăuții Măgherăuș - 45 minute în urmă
14 decembrie – un an de la trecerea la cele veșnice a lui Mircea Diaconu - 2 ore în urmă
Prognoză meteo Maramureș – 14 decembrie 2025 - 3 ore în urmă
Înfrângere pentru Știința Explorări în ultimul meci oficial din acest an - 12 ore în urmă
Despre adversara României din barajul pentru CM 2026 – o radiografie în cifre - 13 ore în urmă
„O jucărie pentru o bucurie”, un demers al CS Minaur - 14 ore în urmă
Remiză acasă pentru CSM Sighet cu prima clasată - 14 ore în urmă
Ultima noapte a lui Nichita Stănescu - 15 ore în urmă
Victorie fără dureri de cap pentru CS Minaur cu „lanterna roșie” - 16 ore în urmă
Pașapoartele temporare vor include cod QR începând cu 15 septembrie
De la mijlocul lunii septembrie, pașapoartele simple temporare vor trece printr-o schimbare importantă: fiecare document nou emis va conține un cod QR unic, menit să crească nivelul de securitate și să facă aproape imposibilă falsificarea. Măsura a fost aprobată de Guvernul Bolojan, care susține că astfel România își aliniază legislația la cerințele internaționale privind siguranța documentelor de călătorie.
Codul digital aduce pașapoartele temporare mai aproape de standardul celor electronice, considerate până acum cele mai sigure. Documentele emise înainte de 15 septembrie nu sunt afectate și rămân valabile până la data expirării înscrise, sau până când titularii aleg să le înlocuiască.
În ce situații poate fi eliberat un pașaport temporar
Autoritățile reamintesc că acest tip de pașaport nu se acordă pentru călătorii de agrement, ci doar în cazuri de urgență, cum ar fi:
deplasarea imediată a unui minor pentru studii, concursuri sau tratamente medicale;
situațiile cetățenilor aflați în străinătate care nu mai au documente valabile și trebuie să își continue călătoria ori să își reglementeze șederea;
alte motive obiective și urgente care nu permit așteptarea termenului de eliberare a pașaportului electronic.
Solicitanții trebuie să aducă documente justificative pentru a dovedi urgența. Pașaportul simplu temporar se eliberează prin serviciile publice comunitare de pașapoarte din țară sau prin ambasade și consulate.
Guvernul subliniază că introducerea codului QR nu este doar o măsură de protecție pentru cetățeni, ci și o obligație asumată de România în cadrul angajamentelor sale europene și internaționale privind securitatea și mobilitatea.
Vasile Petrovan










