Înfrângere pentru Știința Explorări în ultimul meci oficial din acest an - 7 ore în urmă
Despre adversara României din barajul pentru CM 2026 – o radiografie în cifre - 8 ore în urmă
„O jucărie pentru o bucurie”, un demers al CS Minaur - 9 ore în urmă
Remiză acasă pentru CSM Sighet cu prima clasată - 9 ore în urmă
Ultima noapte a lui Nichita Stănescu - 10 ore în urmă
Victorie fără dureri de cap pentru CS Minaur cu „lanterna roșie” - 11 ore în urmă
Festivalul „Cum e datina străbună”, la Sighetu Marmației - 11 ore în urmă
Concurs de Kendama pentru tineri, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 12 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Preocupările vieții ca motive care ne îndepărtează de chemarea lui Dumnezeu - 12 ore în urmă
Tinerii de la Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil” Târgu Lăpuș au avut parte de o experiență interactivă la Primăria Municipiului Baia Mare - 13 ore în urmă
Constructorii promit că obiectivul va fi finalizat în termenele stabilite
O nouă etapă a fost demarată în cadrul lucrărilor la Pasajul Italsofa, o lucrare de utilitate publică esențială pentru fluidizarea traficului în zona metropolitană a municipiului Baia Mare. Obiectivul, amplasat pe ruta dintre Baia Mare și comuna Groși, începe să prindă contur pe zi ce trece, iar autoritățile județene anunță că lucrările sunt în grafic.
Valoarea totală a investiției depășește 25 de milioane de lei, fonduri asigurate printr-un mix de finanțare județeană și guvernamentală.
În cadrul ultimei ședințe a Consiliului Județean Maramureș, consilierii au aprobat suma de 650.000 lei, necesară pentru despăgubirea proprietarilor de terenuri afectați de traseul viitorului pasaj.
Exproprierile sunt considerate un pas firesc în dinamica unui proiect de infrastructură majoră, iar autoritățile spun că evaluările au fost făcute conform legii, cu posibilitatea legală de contestare pentru cei nemulțumiți.
Pasajul Italsofa va permite traversarea facilă a liniei ferate din zona industrială, eliminând blocajele rutiere cauzate de traficul feroviar și reducând considerabil timpul de deplasare între Groși și Baia Mare. Zona este intens circulată, atât de navetiști, cât și de transportatori sau angajați din fabricile și depozitele din proximitate.
Conform documentației tehnice, pasajul va avea o lungime de aproximativ 380 de metri, cu două benzi de circulație, trotuare pietonale și sistem de iluminat public modern. Este prevăzut și un spațiu pentru rețele de utilități, ceea ce permite ulterior dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare.
Lucrările la pasaj sunt avansate, iar oficialii CJ Maramureș estimează că obiectivul ar putea fi finalizat în toamna acestui an. Autoritățile pregătesc deja terenul pentru noi proiecte vitale pentru infrastructura rutieră a Băii Mari:
– Podul de la Metro, care ar urma să descongestioneze intrarea în oraș dinspre Satu Mare și zona de nord-vest;
– Centura Mică a municipiului Baia Mare, o alternativă esențială pentru traficul greu și de tranzit, menit să reducă poluarea și aglomerația din oraș.
Adevărul este că, zona de sud-est a municipiului Baia Mare (spre Groși, Săcălășeni și Recea) a cunoscut în ultimii ani o expansiune rapidă, atât imobiliară, cât și industrială. În lipsa unei infrastructuri moderne, blocajele în trafic au devenit o problemă reală, cu impact negativ asupra economiei și calității vieții.
Vasile Petrovan
















