Turele de noapte nu vor mai fi obligatorii pentru părinții singuri - 13 minute în urmă
Sfânta Lumină de la Ierusalim va ajunge pentru a XV-a oară în Episcopia Maramureșului și Sătmarului - 34 minute în urmă
În Strâmtura va avea loc evenimentul „Ruptul Sterpelor” - 50 minute în urmă
„Un’ te duci tu, mielule!” - 1 oră în urmă
Lucaciști premiați la Olimpiadele Naționale de Limba și literatura română și Geografie - 1 oră în urmă
În a doua zi de Paști sunteți invitați la Cufoaia, pentru a participa la un obicei străbun – „Căruțul din Cufoaia” - 3 ore în urmă
Aproximativ 700 de cetățeni ai comunei Fărcașa au primit pachete cu alimente în prag de sărbători - 3 ore în urmă
Cât ne costă masa de Paște - 3 ore în urmă
Joia Patimilor. Credinţe şi tradiţii legate de această zi - 5 ore în urmă
Pe 2 mai, tineretul țării își sărbătorește ziua - 15 ore în urmă
Ce se poate ascunde în spatele unor apeluri telefonice primite din străinătate
Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) atrage atenţia, pe pagina sa de Facebook, că unele apeluri telefonice primite din exteriorul României pot fi tentative de #vishing, relatează Agerpres.
Cum e cu metoda vishing
„Atenţie la apelurile primite pe telefon, de la numere de telefon din exteriorul României! Acestea pot fi tentative de #vishing. Vishing-ul este o metodă de #phishing prin intermediul apelurilor telefonice (voice + phishing = vishing). Tehnicile utilizate sunt inspirate din tehnici de inginerie socială (#socialengineering). Cum funcţionează? Fiind în contact direct cu tine, atacatorul trebuie să te convingă de veridicitatea informaţiilor transmise telefonic, iar asta se întâmplă folosind date despre tine, de regulă unele disponibile online, în mod public. Astfel, să nu te mire faptul că în momentul în care vei răspunde unui asemenea apel, interlocutorul te va saluta folosind numele tău. În acest caz, utilizatorul a răspuns la un astfel de apel, iar o voce în limba română îl redirecţiona către un alt număr (probabil cu suprataxă) pentru a rezolva «detalii cu privire la asigurarea personală». Pentru a nu deveni suspicios legat de conversaţia avută şi de necesitatea ei, atacatorii atribuie poveştii o aură de urgenţă, la fel ca în cazurile de phishing: conturi blocate, plăţi suspicioase, sisteme nesigure, livrare de colete, probleme legate de conturile bancare, accidente etc.”, explică reprezentanţii CERT-RO.
Sfaturile CERT-RO
Aceştia precizează că, pentru a ne proteja pe parcursul convorbirii trebuie să fim vigilenţi cu privire la datele pe care le oferim atât în online, cât şi telefonic. De asemenea, trebuie verificată identitatea interlocutorului şi evitată oferirea de informaţii personale sau bancare şi mai ales efectuarea unor acţiuni la cerere, care pot pune în pericol securitatea informaţiilor (accesarea unor link-uri, reconfigurarea accesului la resurse, transmiterea de mesaje).
„În cazul în care aveţi suspiciuni legate de convorbirea abia încheiată, ar fi bine să vă notaţi tot ce vă amintiţi de pe urma ei: data şi durata apelului, numărul de telefon de pe care aţi primit apelul, orice date furnizate de atacator şi mai ales ce acţiuni aţi făcut, la cererea interlocutorului. Ulterior, aceste date vă pot ajuta, după caz, în raportarea apelului sau formularea unei plângeri. Dacă aţi furnizat date personale sau financiare, ori aţi realizat ulterior că apelul dvs. a fost redirectat către un număr cu suprataxă, notificaţi, după caz, Poliţia Română, banca emitentă a cardului ale căror date le-aţi oferit şi CERT-RO”, este sfatul reprezentanţilor CERT-RO.