„Feeria de Crăciun: O poveste prin dans și gimnastică ritmică”, la LPS Baia Mare - 5 minute în urmă
Rugăciune și colind la Catedrala „Sfântul Ierarh Iosif Mărturisitorul” din Sighetu Marmației - 9 minute în urmă
Trei zile de sărbătoare: Târgul de Crăciun ,,Poveste de iarnă” de la Târgu Lăpuș debutează astăzi - 25 minute în urmă
„Piața muncii 2025. Strategii, tendințe, perspective”: eveniment dedicat studenților la ZborHub Baia Mare - 32 minute în urmă
5 decembrie – Sorin Grindeanu, președintele PSD - 42 minute în urmă
Prognoza meteo Maramureș – 5 decembrie 2025 - 2 ore în urmă
Moșul a primit o mână de ajutor de la polițiștii maramureșeni - 12 ore în urmă
Vine Laura Codruţa Kövesi acasă? Europa îi alege succesorul - 13 ore în urmă
CS Minaur caută prima victorie după două înfrângeri consecutive și după ce a pierdut locul 1 - 14 ore în urmă
Tânăr prins la volan deși avea permisul reținut - 15 ore în urmă
Rezultatele elevilor devin informații confidențiale
Ministerul Educației introduce o nouă regulă care schimbă modul în care profesorii pot comunica rezultatele elevilor. Discuțiile despre performanțele școlare nu vor mai avea loc în fața clasei sau în cadrul ședințelor cu părinții. Noile dispoziții impun ca rezultatele fiecărui elev să fie tratate ca informații confidențiale, accesibile doar copilului, cadrului didactic și părinților acestuia.
Scopul reglementării este de a elimina comparațiile între elevi și de a evita situațiile în care copiii se simt etichetați sau descurajați din cauza diferențelor de rezultate. Astfel, și testările cu subiect unic pentru clasele mici intră sub incidența noilor norme, după modelul examenelor naționale, ale căror rezultate sunt deja afișate anonim. Chiar dacă evaluările respective se exprimă prin calificative, acestea nu mai pot fi discutate public în cadrul colectivului.
Mulți părinți consideră că această decizie protejează stima de sine a copiilor și contribuie la o atmosferă mai echilibrată în clasă. În același timp, există și voci care spun că se exagerează cu măsurile de protecție emoțională, iar lipsa oricărei comparații poate reduce motivația și percepția reală a progresului.
Psihologii explică faptul că, deși profesorii vor evita comparațiile explicite, elevii continuă să perceapă diferențele de nivel și reacțiile din jur. „Copiii simt oricum când cineva este apreciat sau când performanțele lor nu sunt la același nivel. Important este cum li se oferă feedbackul, nu doar dacă este public sau privat”, spune psihologul Simona Hainagiu.
Această schimbare reflectă transformarea mentalității educaționale din ultimii ani. Accentul se mută de la competiția vizibilă și ierarhiile afișate, la sprijinul individual și progresul personal. În locul comparațiilor între elevi, școala este încurajată să pună accent pe dezvoltarea fiecărui copil, în propriul ritm, cu respect și discreție.
Vasile Petrovan











