O seară în care dansul și grația s-au împletit într-o poveste de Crăciun la LPS - 4 ore în urmă
Iași, 14 decembrie 1989: primul pas spre Revoluția Română - 5 ore în urmă
CS Minaur întâlnește echipa de pe locul 2 din Liga Zimbrilor în ultimul meci oficial din acest an - 5 ore în urmă
O carte nouă și doi maramureșeni de excepție: Valer Blidar și Nicolae Bud, modele ale viziunii și profesionalismului românesc - 7 ore în urmă
Atmosferă de sărbătoare în Nistru - 7 ore în urmă
MAE: Atenționare de călătorie în Belgia. Posibile perturbări în transporturi - 8 ore în urmă
Bărbat căutat pentru distrugere, prins de jandarmi în albia Săsarului - 9 ore în urmă
Preasfințitul Părinte Timotei Sătmăreanul a slujit la Mănăstirea „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” Bixad - 11 ore în urmă
Pregătiri pentru Cupa Minerul – luni se trag la sorți grupele - 11 ore în urmă
Concertul de colinde „Colindăm Pruncului Preasfânt” a avut loc la biserica Parohiei Ortodoxe „Nașterea Maicii Domnului” din Satu Mare - 11 ore în urmă
3 elevi din Maramureș au participat la tabăra de vară “Viitor fără Discriminare”, la Baza de Practică din Beliș a Universitatii ,,Babeș Bolyai” Cluj-Napoca
În perioada 28 iulie-3 august, la Baza de Practică din Beliș a Universitatii ,,Babeș Bolyai” Cluj-Napoca a avut loc tabăra de vară „Viitor Fără Discriminare”, la care au avut șansa să participe și 3 dintre elevii Liceului Teoretic ,,Ioan Buteanu” Șomcuta Mare.
Aceștia fac parte din proiectul „Primul Student din familie: Student la FSE” care vizează pregătirea liceenilor pentru examenul de Bacalaureat. Proiectul este implementat în Liceului Teoretic ,,Ioan Buteanu” prin intermediul Inspectoratului Școlar Județean Maramureș, fiind finanțat de Uniunea Europeană.
Timp de o săptămână, elevii au urmat un program plin de activități inedite, gândite să-i ajute să se cunoască mai bine, se se dezvolte pe plan personal. Elevii șomcuteni, însoțiți de dra prof. Melinda Kiss, s-au integrat perfect în colectivul taberei și s-au simțit minunat.
Zilele petrecute la Beliș au vizat dezvoltarea unor abilități precum empatia, spiritul de echipă, interacțiunea cu persoane cu dizabilități și nu numai, în cadrul unor ateliere interactive, jocuri de echipă, activități pentru incluziune, diversitate și egaliate de șanse și alte activități educaționale, care au avut ca finalitate discuții și dezbateri.
A fost, de asemenea, o săptămână prielnică pentru a petrece timp de calitate în natură, prin diverse drumeții. Tabăra a fost ocazia perfectă de a crea prietenii noi, de a învăța lucruri utile, de a descoperi ce înseamnă comunitatea fără discriminare, de a vedea cum e viața de student, dar și de a petrece timp în natură, într-un mediu lipsit de poluare și aglomerație.





Larisa Viragh
















