Prognoza meteo Maramureș – 6 decembrie 2025 - 26 minute în urmă
Maramureșenii au dat culoare celei de-a III-a ediții a evenimentului „România 1000” - 10 ore în urmă
Victorie la 20 de goluri diferență a „tricolorelor” în al doilea meci din grupele principale ale Campionatului Mondial - 10 ore în urmă
Se împlinesc opt ani de la plecarea la Domnul a Regelui Mihai I - 12 ore în urmă
Moșul a ajuns, încărcat de daruri, și la Sighet - 12 ore în urmă
A treia înfrângere consecutivă pentru CS Minaur, care a coborât pe locul 3 - 13 ore în urmă
Bărbat prins cu alcool cât pentru trei petreceri, acum în arest - 14 ore în urmă
Povestea completă a unui eșec - 14 ore în urmă
Controale pentru combaterea ilegalităților în transportul de mărfuri cu risc fiscal ridicat - 15 ore în urmă
Ziua Națională a României și 145 de ani de relații diplomatice între România și Franța- dublă sărbătoare celebrată la Marsilia - 15 ore în urmă
Mobilități Erasmus+ pentru dezvoltarea competențelor profesionale, în școlile din Maramureș
În perioada 01.06.2024-31.08.2025, Inspectoratul Școlar Județean Maramureș, în calitate de lider de consorțiu, implementează proiectul Erasmus+ nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000208770. În acest consorțiu sunt incluse 22 de licee și școli profesionale din județ, cu profil tehnologic și vocațional.
Din cadrul acestor unități școlare, 54 de cadre didactice au participat la activități de învățare Erasmus+. Mobilități de tip job-shadowing s-au desfășurat la școlile partenere: Szegedi SZC Móravárosi Szakképző Iskola din Szeged, Ungaria și Osmaniye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Osmaniye, Turcia.
Cei 8 elevi participanți și-au îmbunătățit competențele profesionale, au observat modul în care se implementează învățământul profesional și tehnic în țările partenere, felul în care se desfășoară cursurile, orele de practică/de laborator, competențele profesionale pe care le dobândesc elevii din școlile gazdă.
Activitățile proiectului au constat și în participarea a 48 de cadre didactice, cu specializări VET, la cursuri structurate în Cipru, Grecia, Italia, Republica Cehă, Ungaria.
Mobilitățile Erasmus+ au ca obiectiv dezvoltarea competențelor profesionale, a competențelor transversale și tehnice, îmbunătățirea competențelor în domeniul STEM. Participanții au învățat să utilizeze inteligența artificială, ochelarii VR, să dezvolte programe de învățământ privind programarea și robotica.
Cursurile au oferit participanților o înțelegere aprofundată a tehnologiilor de realitate extinsă (XR), în special a aplicațiilor de realitate virtuală (VR) și realitate augmentată (AR) în contexte educaționale și de formare.
Participanții învață cum să integreze eficient tehnologiile XR în practicile lor de predare și formare pentru a îmbunătăți implicarea, rezultatele învățării și experiența educațională generală.





Larisa Viragh






