Controale pentru combaterea ilegalităților în transportul de mărfuri cu risc fiscal ridicat - 21 minute în urmă
Ziua Națională a României și 145 de ani de relații diplomatice între România și Franța- dublă sărbătoare celebrată la Marsilia - 54 minute în urmă
Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 2 ore în urmă
Copiii Ansamblului „Florile Chioarului” din Săcălășeni, vizitați de Moș Nicolae - 2 ore în urmă
„Întâlnire între prietenii naturii”: Educație ecologică prin joc și culoare la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza“ din Baia Mare - 3 ore în urmă
Daruri de la Moș Nicolae pentru copiii din Tăuții Măgherăuș - 3 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Când vina organizează emoția - 3 ore în urmă
Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 4 ore în urmă
Este posibil astăzi Umanismul? (foileton 2) - 5 ore în urmă
Campania Națională de Colectă de Crăciun: Băimărenii sunt invitați să doneze alimente pentru cei aflați în nevoie - 5 ore în urmă
Pe 8 octombrie se marchează mondial conștientizarea Dislexiei
Dislexia este o dificultate de învățare care afectează circa 10% din populația lumii, dintre aceștia făcând parte numeroși artiști, inventatori, oameni de știință, exploratori, antreprenori de succes, oameni de stat care au schimbat soarta lumii, campioni sportivi etc. În efortul său de a sparge aceste bariere la nivel global, începând cu anul 2021, ONU a declarat ziua de 8 octombrie ca fiind Ziua Internațională a Dislexiei. Cuvintele sunt motorul care duce lumea înainte. Dar tot cuvintele pot pune frâne și pot ridica bariere, cu diferite nume: prejudecăți, etichete, și diferite fețe: umilirea, izolarea, excluderea.
Dislexia a fost definită ca “o tulburare la copii, care, în ciuda experienței în sala de clasă convențională, nu reușesc să atingă competențele lingvistice de citire, scriere, ortografie proporționale cu abilităţile lor intelectuale.” US National Institutes of Health definește dislexia ca o dizabilitate de învățare care poate afecta capacitatea unei persoane de a citi, a scrie, și, uneori, vorbi. Nu există doi copii dislexici cu simptome identice, deoarece tulburările capacităţilor parţiale apar în combinaţii variate şi grade de dezvoltare diferite. Aceste tulburări pot apărea şi sunt vizibile la nivelul dezvoltării slabe a motricităţii, echilibrului şi orientării în spaţiu, la nivelul schemei corporale, la nivelul percepţiei vizuale, auditive şi tactile, la nivelul memoriei precum şi din pricina deficienţei în prelucrarea secvenţială a informaţiei.
Asociaţia Română pentru Copii Dislexici (ARCD) a început de câţiva ani o campanie de informare cu privire la dislexie, pentru a susţine accesul egal la educaţie pentru persoanele cu această tulburare de învăţare.
Lăcrimioara ZOTA















