Expoziția „7 arte în 7 sate – moșteniri culturale în comuna Șișești” - 1 oră în urmă
La taifas cu eleva Mihaela Hotea, despre pasiunea ei profundă pentru muzica de operă - 2 ore în urmă
Editorialul de sâmbătă: Artiștii Centrului «Artistic Baia Mare» – Traian Bilțiu Dăncuș (II) - 2 ore în urmă
Trenurile Soarelui, din iunie, din Baia Mare - 3 ore în urmă
Lucrări de asfaltare pe DN18B în Rohia - 3 ore în urmă
„Osima” – proză de Marian Ilea, partea a IX-a - 3 ore în urmă
Sunteți invitați la lansarea albumului de fotografie și a scurt metrajului „Bucătăria Hoinară se gătește de plecare”, autor fiind fotograful bucureștean Răzvan Voiculescu - 4 ore în urmă
Elevi maramureșeni la Concursul Național de Educație pentru Sănătate din Mureș - 7 ore în urmă
Care este programul liturgic al ierarhilor în acest final de săptămână - 7 ore în urmă
Asociația „Energia Mișcării” pregătește o nouă aventură pentru copii și adulți - 18 ore în urmă
Produsele ieșite din garanție vor fi reparate la prețuri rezonabile
Marți, 23 aprilie 2024, Parlamentul European a adoptat Directiva „dreptului la reparare” pentru consumatori. Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile. Acestea încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viață al produselor, reparându-le. Acestea urmăresc reducerea deșeurilor și sprijină sectorul reparațiilor prin repararea mai ușoară și mai ieftină a bunurilor.
Producătorii vor avea obligația să furnizeze servicii de reparații în timp util și la costuri accesibile. Bunurile reparate în perioada de garanție vor beneficia de o prelungire de un an a garanției legale.
În această categorie intră mașinile de spălat, aspiratoarele și telefoanele mobile. Lista categoriilor de produse poate fi extinsă în timp. Consumatorii vor avea dreptul să împrumute un dispozitiv, cât timp produsul lor este reparat sau pot să opteze pentru unul recondiționat ca alternativă, dacă produsul nu mai poate fi reparat.
Consumatorii vor avea la dispoziție un formular european de informații privind repararea, care îi va ajuta să evalueze și să compare serviciile de reparare. Formularul va include detalii despre prețul și durata reparării, în funcție de defectul constatat.
Pentru a ușura procesul de reparare, va fi creată o platformă europeană online, cu secțiuni pentru fiecare țară. Consumatorii vor găsi astfel ateliere locale de reparații, vânzători de bunuri recondiționate, cumpărători de bunuri defecte sau inițiative de reparare din cadrul comunităților. De exemplu, „cafenele de reparații”.
Vouchere și finanțări
Pentru a face reparațiile mai accesibile, fiecare țară a Uniunii va trebui să aplice cel puțin una dintre următoarele măsuri:
- să ofere vouchere și fonduri pentru reparații
- să desfășoare campanii de informare
- să ofere cursuri de reparare
- să sprijine inițiativele din domeniu de la nivelul comunităților.
Lăcrimioara ZOTA