Cum petreceau oamenii duminicile, odinioară - 29 minute în urmă
Expoziția „7 arte în 7 sate – moșteniri culturale în comuna Șișești” - 10 ore în urmă
La taifas cu eleva Mihaela Hotea, despre pasiunea ei profundă pentru muzica de operă - 11 ore în urmă
Editorialul de sâmbătă: Artiștii Centrului «Artistic Baia Mare» – Traian Bilțiu Dăncuș (II) - 11 ore în urmă
Trenurile Soarelui, din iunie, din Baia Mare - 11 ore în urmă
Lucrări de asfaltare pe DN18B în Rohia - 11 ore în urmă
„Osima” – proză de Marian Ilea, partea a IX-a - 11 ore în urmă
Sunteți invitați la lansarea albumului de fotografie și a scurt metrajului „Bucătăria Hoinară se gătește de plecare”, autor fiind fotograful bucureștean Răzvan Voiculescu - 12 ore în urmă
Elevi maramureșeni la Concursul Național de Educație pentru Sănătate din Mureș - 15 ore în urmă
Care este programul liturgic al ierarhilor în acest final de săptămână - 16 ore în urmă
Condiții pentru returnarea ambalajelor și a primi garanția. De ce nu trebuie spălate
Ambalajele SGR (Sistem de Garanție și Returnare) sunt cele cu valoare, care pot fi returnate și, prin urmare, reciclate. Însă pentru asta est nevoie să fie îndeplinite niște condiții.
Astfel, spălarea ambalajelor SGR înainte de returnare nu este recomandată, însă este esențială golirea completă a acestora.
Aparatele automate de reciclat vor verifica automat greutatea ambalajelor, astfel că depășirea greutății va duce la respingerea ambalajului și pierderea garanției.
Golirea incompletă a unui ambalaj duce și la refuzul operatorilor punctelor de returnare de a prelua acele ambalaje, conform legii.
„Consumatorii nu au obligația de a spăla ambalajele, ci de a le goli de conținut. Dacă ambalajul nu conține elementele care îi pot stabili apartenența la SGR, acesta nu poate fi colectat la punctele de returnare organizate de comercianți”, arată administratorul SGR, RetuRo.
Nu deteriorați eticheta
Unul dintre motivele pentru care ambalajele nu trebuie spălate este acela că există șanse mari de deteriorare a etichetei sau de reducere a lizibilității marcajelor SGR.
În același timp, o simplă căutare pe internet dezvăluie faptul că un automat pentru reciclare (Reverse Vending Machine – RVM) efectuează o serie de operațiuni în momentul în care un ambalaj este introdus în fanta de colectare. Aparatul scanează codul de bare SGR, înregistrează contravaloarea ambalajului, printează o chitanță și cântărește ambalajul.
Prin urmare, dacă este depășită greutatea standard, ambalajul cu lichid rămas în el este returnat și, evident, garanția acestuia este pierdută.
„Pe lângă elementele de identificare a apartenenței la SGR (cod de bare și logo), care trebuie să fie vizibile și lizibile, consumatorii au și obligația de a returna ambalajele intacte. Dacă este un punct de returnare dotat cu RVM, există posibilitatea ca automatul de colectare să refuze ambalajul, dacă acesta are o deformare care îi modifică semnificativ dimensiunile sau greutatea”, mai precizează RetuRo a precizat că.