„Tânjaua Hotenarilor” are loc în acest final de săptămână; Vechiul obicei agrar atrage an de an numeroși participanți - 39 minute în urmă
Concerte caritabile susține de Corala „Armonia” în Desești, Sighet și Baia Mare - 2 ore în urmă
Cardul de sănătate se va putea folosi pe telefon - 3 ore în urmă
9 medalii obținute de dansatorii Medio Monte Baia Sprie la un cunoscut festival internațional - 3 ore în urmă
Ne mai desparte doar o zi, de Festivalul de teatru „APROAPE” - 4 ore în urmă
Portul tradițional românesc va fi sărbătorit duminică în Baia Mare; Se organizează o paradă, un concurs și o expoziție - 5 ore în urmă
A înflorit poiana cu narcise din Rodnei - 5 ore în urmă
Căminul Cultural din Făurești se inaugurează în acest weekend - 5 ore în urmă
Dr. Dumitrița Daniela Filip lansează cartea „Contribuții la biografia zugravilor Gheorghe și Ioan Plohod din Dragomirești” - 6 ore în urmă
Concursul „Aripi de poveste” a ajuns la cea de-a IX-a ediție - 6 ore în urmă
Predare în regim simultan pentru anul școlar 2024-2025
Ministerul Educației, prin ordinul publicat în Monitorul Oficial în ianuarie 2024, stabilește modul prin care se va putea organiza învățământul simultan, prin comasare de clase.
Conform metodologiei, condiția care se impune este ca numărul total de elevi să fie cu mai mult de doi beneficiari sub efectul minim prevăzut pentru constituirea unei clase de sine stătătoare, potrivit edupedu.ro.
„Organizarea unei singure formațiuni de studiu pentru toate clasele de la învățământul primar, respectiv toate clasele de la învățământul gimnazial, cu excepția clasei a VIII a, se poate face numai in situația în care numarul de elevi este cu cel puțin 2 beneficiari sub efectul minim, prevăzut pentru constituirea unei clase.
Legea învățământului preuniversitar prevede că o clasă trebuie să cuprinda, în medie 16 elevi la învățământul primar, cel puțin 10 elevi și cel mult 22.
Pentru învățământul gimnazial, clasa cuprinde în medie, 18 elevi dar nu mai puțini de 10 și cel mult 26.
Dezavantaje ale învățământului simultan
. nu există lucrări metodice de specialitate
. profesorii nu sunt special pregătiți pentru învățământul simultan
. profesorii tineri nu au experiență
. profesorul poate preda sincronic, prezentând teme asemănătoare în mod unitar și adaptează cerințele de lucru particularităților disciplinei și de vârstă ale copilului.
La constituirea claselor în regim simultan se va avea în vedere, asigurarea finanțării de bază, luând în calcul coeficienți de corecție dependenți de
. numărul mic de elevi în unitatea administrativ-teritorială
. Izolarea lingvistică și geografică
. severitatea dezavantajelor
. predarea în limba minorităților naționale
. alți factori.
Desfășurarea procesului de învățământ de la clasele în regim simultan se va asigura de cadre didactice calificate.
Lacrimioara ZOTA