Cum s-a sărbătorit Paștele în urmă cu 120 de ani, în Baia Mare - 40 minute în urmă
Hramul bisericii „Sfântul Apostol Toma” din Oarța de Sus - 1 oră în urmă
Bani pentru Centru Comunitar Integrat la Săliștea de Sus - 1 oră în urmă
Caravana „Prim Răspuns în Comunitate” a poposit și în Baia Mare - 2 ore în urmă
Rata șomajului în Maramureș, mai mică decât la nivel național - 2 ore în urmă
În prima vineri după Paște, credincioșii sărbătoresc Izvorul Tămăduirii - 2 ore în urmă
Mai multe înmatriculări de mașini second-hand - 3 ore în urmă
O casă din Baia Mare, lovită de trăznet în a doua zi de Paști - 5 ore în urmă
Icoana făcătoare de minuni de la Mănăstirea Rohia - 5 ore în urmă
În Cufoaia s-a desfășurat, în a doua zi de Paști, un obicei de primăvară străbun, dedicat celui mai harnic plugar - 6 ore în urmă
Spitalul Județean Baia Mare a marcat într-un mod inedit Ziua Mondială a Siguranței Pacientului
Spitalul Județean de Urgență “Dr. Constantin Opriş” Baia Mare a marcat într-un mod inedit Ziua Mondială a Siguranței Pacientului.
Culoarea uniformei angajaților a fost modul prin care aceștia au marcat evenimentul a cărei temă de anul acesta este „folosirea sigură a medicamentelor”.
În fiecare an, în ziua de 17 septembrie, OMS evidențiază importanța siguranței pacienților pentru a crește conștientizarea și implicarea publicului, sporirea înțelegerii și stimularea solidarității și acțiunii globale.
„Prin urmare, dacă sunteți pacienți, implicați-vă activ în îngrijirea medicală pe care o primiți, participați la propria siguranță. Asta înseamnă că trebuie să puneți întrebări, să furnizați informații exacte despre problema de sănătate, despre istoricul medical, alergiile cunoscute și despre tratamentul pe care îl urmați acasă.
Spitalele sunt intimidante și în unele cazuri provoacă teamă, de aceea, dacă aveți întrebări, adresați-le medicului sau asistentului medical.
Este foarte important pentru cadrele medicale să cunoască medicația pe care o luați acasă, cu scopul de se asigura că aceasta nu interacționează cu medicația administrată în spital și după externare.
Puneți intrebări despre medicația care vă este administrată, despre indicațiile acesteia. Întrebați când trebuie să luați tratamentul și cu ce scop.
În calitate de cadru medical, informați-vă despre medicament! Înainte de a prescrie medicația verificați dacă:
– aceasta este potrivită pentru pacient;
– calea de administrare a medicamentului e corectă;
– dozele administrate sunt adecvate;
– intervalul de administrare prescris este optim;
După prescriere, informați pacientul cum să își administreze medicația. Asigurați-vă că a înțeles!
Amintiți-le și aparținătorilor dumneavoastră că trebuie să-și spele sau să-și dezinfecteze mâinile. Folosiți soluția hidroalcoolică la intrarea în fiecare secție, și la părăsirea spitalului. Dorim să vă protejăm pe dumneavoastră și pe familia dumneavostră.
Dacă ești medic, asistent medical, farmacist, infirmier, brancardier, implică pacienții în acordarea asistenței medicale. Fiți amabili, răspundeți intrebărilor tuturor pacienților!
Încurajați raportarea tuturor erorilor medicale, pentru că astfel putem învăța din greșeli!
Siguranța dumneavoastră este prima noastră grijă și nu doar de Ziua Mondială a Siguranței Pacientului (17 septembrie 2022)” – se precizează pe pagina spitalului.
Totodată, managerul Alexandru Oros spune: “Siguranța pacientului este o disciplină relativ nouă, apărută ca o necesitate odată cu creşterea gradului de complexitate în cadrul sistemelor de îngrijire a sănătății. Acesta își propune să prevină și să reducă riscurile, erorile și vătămările care apar la pacienți în timpul actului medical.
În acest sens, sunt necesare politici clare, colectarea transparentă a datelor a căror analiză poate permite îmbunătățirea siguranței, un corp profesional familiarizat cu domeniul siguranţei pacientului şi pacienți şi aparţinători implicaţi în îngrijirea primită. Medicii, asistenții şi toate celelalte cadre medicale pot evita erorile medicale atunci când acţionează într-un mediu controlat, în care procesele şi sarcinile sunt foarte bine stabilite.
O cultură a siguranţei se dezvoltă acolo unde se intersectează valorile și atitudinile în materie de siguranță ale majorităţii membrilor echipei. Nu doar în serviciile medicale ci peste tot, cu grija pentru siguranţă ar trebui să venim de acasă”.