Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 31 minute în urmă
Copiii Ansamblului „Florile Chioarului” din Săcălășeni, vizitați de Moș Nicolae - 55 minute în urmă
„Întâlnire între prietenii naturii”: Educație ecologică prin joc și culoare la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza“ din Baia Mare - 1 oră în urmă
Daruri de la Moș Nicolae pentru copiii din Tăuții Măgherăuș - 1 oră în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Când vina organizează emoția - 2 ore în urmă
Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 2 ore în urmă
Este posibil astăzi Umanismul? (foileton 2) - 3 ore în urmă
Campania Națională de Colectă de Crăciun: Băimărenii sunt invitați să doneze alimente pentru cei aflați în nevoie - 3 ore în urmă
20 de ani de American Spaces la American Corner Baia Mare - 4 ore în urmă
Reamenajarea spațiului de studiu al Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” Baia Mare - 4 ore în urmă
Controversa meditațiilor în România: Există în Maramureș unii părinți care ar prefera cadrele didactice de la clasă la suplimentar! Iată care sunt și motivele!
Controversa meditațiilor în România: Există în Maramureș unii părinți care ar prefera cadrele didactice de la clasă la suplimentar! Iată care sunt și motivele!
Ministerul Educației vrea să interzică prin lege meditațiile cu profesorul de la clasă. Până acum, interdicția figura într-un ordin de ministrul din 2018, care însă nu a fost aplicat, arată digi24.ro.
Practic, elevii care vor avea nevoie de meditații la o anumită materie vor trebui să caute un alt profesor, diferit de cel de la clasă. Interdicția ar putea fi aplicată din anul școlar 2022 – 2023, iar dascălii care nu vor ține cont de ea sunt pasibili de sancțiuni, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi24.„Meditațiile se practică în orice alt stat european. Nu poți interzice unui părinte care dorește o pregătire suplimentară pentru propriul copil să facă acest lucru. Pregătirea suplimentară este în interesul educației”, a declarat Sorin Cîmpeanu, marți, la Digi24. Ministrul Educației spune că e important ca profesorii să depună eforturi pentru ca elevii să nu aibă nevoie de pregătire suplimentară și ia în calcul și introducerea unor sancțiuni în cazul abaterilor.
„Pe de altă parte, vrem să avem relevanța notelor și vrem să avem respectarea condițiilor de etică în sistemul de educație. Relevanța notelor are de suferit atunci când un profesor face meditații cu un elev de la clasă, pe care apoi îl notează. Pe de altă parte, pentru a asigura obiectivitatea în activitatea de predare și evaluare la clasă, personalului didactic de predare îi este interzis – dorim să propunem prin lege – să desfășoare meditații cu elevii de la clasă, având obligația să depună eforturi pentru eliminarea necesității pregătirii suplimentare, la modul general. Și asta pentru a atinge profilul de competențe al absolvenților din ciclul în care predă”, a explicat Sorin Cîmpeanu. „Cu siguranță luăm în calcul și sancțiuni pentru nerespectarea legii. Și în acest moment profesorii sunt obligați să realizeze un plan de pregătire, de învățare individualizată. Dar acest lucru nu se respectă, din păcate. Nici alte lucruri nu se respectă din lege și asta ne pune în fața necesității de a prevedea într-un proiect de lege și sancțiuni pe măsura gravității abaterilor de la lege”, a conchis ministrul, la Digi24, mai arată sursa citată în acest articol.
Evident că părerile sunt împărțite. Unii consideră măsura ca fiind una bună, fiindcă ar evita situațiile în care profesorii ar încerca vădit să predea adecvat unele noțiuni la clasă, tocmai pe principiul că ar face meditațiile care le-ar rotunji veniturile, dar și părinți care cred că e mai bine ca meditațiile să fie cu profesorul cunoscut de copil. Sunt și elevi care ar opta pentru cel pe care îl văd aproape zilnic, dar și elevi care ar face cu oricine altcineva decât cu acel cadru didactic. Desigur că și printre profesori părerile sunt la fel de împărțite. Ar vrea unii să facă meditații cu unii elevi pe care îi consideră buni, dar noua propunere îi împiedică, susțin ei, în mod irațional, dar și cadre didactice care cred că măsura ar stabiliza puțin oferta educațională. Din numeroasele păreri, ne-a atras atenția părerea unei mame. O redăm aici integral! „Copilul meu învață foarte bine cu profesorul său la clasă. Fiind olimpic, face muncă suplimentară cu el, amândoi fiind foarte implicați. Dacă noi, ca părinți, și copilul nostru, îl preferă pe el, fiindcă înțelege bine modul său de expunere a noțiunilor, cum apari tu, stat român, să impui altceva? Înțeleg că ar vrea să fie măsură preventivă pentru unele abuzuri, dar cum să apari tu, stat român, să impui logica unor persoane care nu privesc în ansamblu fenomenul, doar pentru unele interese?”, se întreabă o băimăreancă. Chiar și așa!
C.Ț.















