101 minuni de la Capătul lumii – Băiuț – Maramureș – România - 50 minute în urmă
Ofertă : 100 de zile închis într-un laborator spațial și 23.000 de euro pentru tine - 6 ore în urmă
Scandal în familie la Sighet, cu egalitate în restricții - 6 ore în urmă
Paul Ananie a trecut mai departe în semifinala Vocea României - 7 ore în urmă
Viceprimarul Kristofer Levente Orosz, hirotonit diacon la Sighetu Marmației - 8 ore în urmă
Ajutor de urgență din România pentru energia electrică a Moldovei - 8 ore în urmă
„Iisus, bine ai venit!”: Diana Topan a lansat videoclipul unei colinde deosebite - 8 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Credința și statornicia aduc vindecare – meditație la Duminica a 27-a după Rusalii - 9 ore în urmă
Târgu Lăpuș găzduiește ediția a VIII-a a competiției „December Run” - 9 ore în urmă
SUA redefinește relația cu Europa - 9 ore în urmă
Patru unități școlare din Maramureș participă la evaluarea internațională PISA
În perioada 4 aprilie – 30 mai se desfășoară faza principală a cercetării PISA (Programme for International Student Assessment), studiu comparativ internaţional, administrat o dată la 3 ani, iniţiat de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE).
Aceasta are ca scop măsurarea obiectivă, la nivel de sistem, a nivelului de dezvoltare a competenţelor de bază ale elevilor de 15 ani, în trei domenii principale: lectură, matematică şi ştiinţe.
La evaluarea internaţională standardizată PISA participă toate statele membre ale Uniunii Europene, dar și alte țări. Anul acesta, este pentru prima dată când România susține această testare internațională în mod digitalizat, deoarece până în 2018 toți elevii români au susținut testarea doar pe suport hârtie. Începând cu acest an, elevii din toate statele participante susțin testul doar în format digitalizat.
În sesiunea 2022 este implicat un eşantion reprezentativ, alcătuit din elevi ai mai multor şcoli din România, dintre 4 din județul Maramureș: Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare, Liceul Teoretic „Nemeth Laszlo” Baia Mare, Liceul Borșa și Școala Profesională Poienile de sub Munte.
Evaluarea PISA pune accent pe competenţele necesare pentru viaţa personală, socială sau pentru integrarea pe piaţa muncii, punându-se în principal accentul pe aplicarea cunoştinţelor elevilor în situaţii concrete de viaţă, adică pe ceea ce elevii participanți la testare ştiu şi pot să facă în mod concret, cu ceea ce au învăţat de-a lungul timpului.















