Înfrângere pentru Știința Explorări în ultimul meci oficial din acest an - 7 ore în urmă
Despre adversara României din barajul pentru CM 2026 – o radiografie în cifre - 8 ore în urmă
„O jucărie pentru o bucurie”, un demers al CS Minaur - 9 ore în urmă
Remiză acasă pentru CSM Sighet cu prima clasată - 9 ore în urmă
Ultima noapte a lui Nichita Stănescu - 10 ore în urmă
Victorie fără dureri de cap pentru CS Minaur cu „lanterna roșie” - 11 ore în urmă
Festivalul „Cum e datina străbună”, la Sighetu Marmației - 11 ore în urmă
Concurs de Kendama pentru tineri, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 12 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Preocupările vieții ca motive care ne îndepărtează de chemarea lui Dumnezeu - 12 ore în urmă
Tinerii de la Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil” Târgu Lăpuș au avut parte de o experiență interactivă la Primăria Municipiului Baia Mare - 13 ore în urmă
Teatrul Municipal Baia Mare participă la Festivalul ”Les Rencontres Chorégraphiques de Casablanca”
În perioada 12 – 15 noiembrie, în Maroc se desfășoară a șasea ediție a Festivalului ”Les Rencontres Chorégraphiques de Casablanca”.
În cadrul acestuia, Teatrul Municipal Baia Mare a fost invitat să participe cu spectacolul ”Burqa și basma”, realizat în colaborare cu Asociația Culturală ”Atelier 92”, după o idee de Radu Dinulescu, în regia artistică a lui Raul Hotcaș și Wajdi Gagui (Tunis), Imagine 3D stereoscopică: Armand Richelet-Kleinberg (Belgia).
Contextul pandemic îi împiedică pe actori să fie prezenți fizic acolo, astfel că întregul festival a fost mutat în mediul online.
Având premiera în 11 octombrie 2020, în sala mare a Teatrului Municipal Baia Mare, spectacolul va putea fi urmărit online, joi, 12 noiembrie 2020, de la ora 20.30, ora României (19.30, ora Marocului), pe pagina de Facebook a festivalului de la Casablanca: https://www.facebook.com/Les-Rencontres-Chor%C3%A9graphiques-de-Casablanca-121144428280494?_rdc=1&_rdr.
Programul complet poate fi consultat aici: https://coljam.ma/programme-rcc-2020/
Proiectul ”Burqa și basma” este un exemplu de colaborare între artiști individuali și operatori culturali din Africa de Nord și Europa Centrală și de Est. Spectacolul atinge un punct extrem de sensibil – violența împotriva femeii – temă care are conotații diferite, în funcție de cutume, tradiții și apartenențe religioase.
Spectacol a fost finanțat de Administrația Fondului Cultural Național și Organizația Internațională a Francofoniei.
















