Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 35 minute în urmă
Este posibil astăzi Umanismul? (foileton 2) - 2 ore în urmă
Campania Națională de Colectă de Crăciun: Băimărenii sunt invitați să doneze alimente pentru cei aflați în nevoie - 2 ore în urmă
20 de ani de American Spaces la American Corner Baia Mare - 2 ore în urmă
Reamenajarea spațiului de studiu al Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” Baia Mare - 2 ore în urmă
Spitalul Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș” Baia Mare organizează concurs pentru funcția de manager - 3 ore în urmă
Știința Explorări joacă două meciuri în trei zile cu CSM București pe teren propriu - 3 ore în urmă
Peste 50 de clădiri și terenuri degradate din Baia Mare intră pe lista cu impozitare specială - 3 ore în urmă
Noul showroom Toyota Baia Mare și-a deschis porțile - 4 ore în urmă
„Cupa Crăciunului” va aduce magia sărbătorilor pentru șahiștii băimăreni - 5 ore în urmă
Situație-limită: Un maramureșean a rămas blocat în India; MAE a fost informat de situație și încearcă să soluționeze problema
Maramureșeanul Paul Giurgiu, de loc din Vălenii Lăpușului, dar cu domiciliu în Târgu Lăpuș, se află într-o situație cel puțin delicată. El a rămas blocat în India din cauza pandemiei COVID-19.
Bărbatul a avut bilet de întoarcere pentru 22 martie în Romania. Bilet cumparat de șase luni. Numai că, în 21 martie, Turkish Airlines i-a trimis un mail prin care l-a înștiințat că zborul este anulat. În fapt, toate zborurile din India au fost anulate pentru zece zile. Turkish Airlines a spus în e-mail ca îi va da alt zbor când se poate.
„Într-un final am reușit să dăm de Turkish Airlines și au venit cu o soluție tuper fantastică. Ne oferă zbor în data de 16 aprilie și până atunci să ne descurcăm cum putem sau ne returnează aproape jumătate de suma, adică 400 de euro în 48 de zile lucrătoare. Repet. Nu ore, ci zile lucrătoare. Ca să ne luăm bilet a fost 3800 euro. Să se vadă și reacția marilor companii de zbor. În vremuri normale am plătit 900 euro dus-întors New Delhi-Cluj, în timp de pandemie și situații de urgență, au sărit cu un ajutor mare pentru populație, adică 3.800 euro doar dus. Dar ei ajută, ei nu profită.. Ajută să transporte oamenii… Specific faptul că Turkish Airlines ne-au anunțat sâmbătă la ora 12, că se anulează zborul, iar autoritățile indiene și Ambasada României spun că se știa de miercuri toată treaba” – a relatat Paul Giurgiu.

Situația este din ce în ce mai tragică pentru străinii în India. „Mi-a povestit o persoană că a mers la un prieten indian și s-au adunat locatarii blocului, i-au bătut la ușă și i-au zis să iasă din clădire. Se uită la străini ca la leproși. Mai e puțin și dau cu pietre în noi. Situația s-a agravat între timp. Guvernul Indian a dat ordin că nu are voie nimeni să stea mai mult de patru persoane într-o locuință. Noi suntem cinci, eu sunt singurul străin. Acum hotelurile nu mai primesc cetățeni străini” – a completat maramureșeanul, care face un apel la alți români care au rămas și ei blocați pe teritoriul Indiei, pentru a lua legătura cu ei. Maramureșeanul poate fi contactat pe profilul de Facebook sau la +918929670995.
Dan Bucă, purtătorul de cuvânt al CJSU Maramureș, a declarat, pentru DirectMM.ro, că se cunoaște situația maramureșeanului și se lucrează la soluționarea problemei. „Domnul prefect Nicolae Silviu Ungur a vorbit la Ministerul Afacerilor Externe cu privire la acest caz. MAE se ocupă de situație. Din câte știm, este singurul caz de maramureșean blocat în străinătate. A fost anunțat domnul Giurgiu și ne-a și răspuns” – a explicat Dan Bucă.
C.Ț.















