Share
Proiectul CNAIR a fost blocat din lipsă de finanțare

Proiectul CNAIR a fost blocat din lipsă de finanțare

România continuă să fie singura țară din UE fără un sistem de radare fixe pe șosele, deși se află pe primul loc la numărul de accidente mortale provocate de viteză. Planul CNAIR de a instala 400 de camere de monitorizare pe autostrăzi și drumuri naționale a fost pus pe pauză, după ce Guvernul nu a găsit banii necesari pentru finanțare.

Proiectul, estimat la aproximativ 100 de milioane de lei, trebuia să aducă un sistem modern conectat la platforma e-SIGUR, care să trimită automat amenzile către șoferii prinși în trafic cu viteză peste limită. Printre tronsoanele vizate se aflau DN1, DN2, DN6, DN7 și mai multe segmente de autostradă.

Fără alocare bugetară, licitația nici măcar nu a fost lansată, iar termenul realist pentru implementare s-a mutat spre 2027. Doar procedura de achiziție și instalare ar dura minimum un an și jumătate.

În prezent, România se bazează exclusiv pe radarele mobile ale Poliției Rutiere, 1.186 de aparate (portabile, pe maşini de patrulare sau pe trepied), care au generat în primele șase luni din 2025 circa 350.000 de sancțiuni și 33.000 de permise suspendate.

ATENȚIE!  A nu se confunda  radarele fixe, cu camerele pentru verificarea rovinietei, care sunt montate și sunt funcționale. Aceste dispozitive doar înregistrează numerele de înmatriculare, fără a măsura viteza.

Vasile Petrovan


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.





Lasă un comentariu