Ilie Bolojan a promulgat legea care permite recuperarea mai rapidă a permiselor ridicate - 1 secundă în urmă
Prognoza meteo pentru Maramureș – Joi, 22 mai 2025 - 1 oră în urmă
Marș festiv al absolvenților Facultății de Litere din Baia Mare - 5 ore în urmă
Mare onoare și bucurie: Grupul DATINA din Dumbrăvița, premiat la Patriarhia Română - 10 ore în urmă
“Tabără de pictură” în Baia Sprie - 11 ore în urmă
Un pas înainte pe drumul spre promovare pentru Minaur - 11 ore în urmă
Partidul Oamenilor Tineri se scufundă - 11 ore în urmă
52 de microbuze electrice de transport școlar pentru Maramureș - 11 ore în urmă
Un motociclist a ajuns la spital după ce a fost lovit de o mașină în Baia Mare - 15 ore în urmă
„Tatăl meu, eroul meu!” – proiect de suflet desfășurat de Grădinița cu Program Prelungit Târgu Lăpuș - 16 ore în urmă
Băimăreancă agresată într-un hotel din Turcia după ce a cerut o cameră decentă
Ce ar fi trebuit să fie o vacanță de relaxare s-a transformat într-o experiență traumatizantă pentru o femeie din Baia Mare. După ce a plătit 1.700 de euro pentru un sejur de 7 zile în Side, Turcia, alături de partenerul său, băimăreanca s-a trezit în mijlocul unui scandal violent, pornit chiar din recepția hotelului unde erau cazați.
Nemulțumită de condițiile precare ale camerei primite, femeia a îndrăznit să ceară să fie mutată. Însă această solicitare a aprins spiritele angajaților hotelului. Ce a urmat depășește orice limită a bunului simț și a legii.
„Recepționerul a venit furios spre mine. A vrut să-mi ia telefonul, să-l spargă. Mă trăgea, eu strigam după ajutor, după soțul meu. Eram singură. Nimeni nu intervenea. Se uitau la mine ca la un spectacol grotesc”, a povestit femeia, încă în stare de șoc.
Agresiunea nu s-a oprit aici. Turista din Baia Mare a fost smulsă din recepție, bruscată și târâtă afară, în parcul hotelului, unde alți angajați au intervenit. „Unul m-a luat de un braț, altul de celălalt. Mai erau doi în laterale. Am început să plâng, tremuram toată. Nu-mi venea să cred că așa ceva se poate întâmpla într-un hotel turistic, într-o țară străină”, a relatat femeia, profund afectată de cele petrecute.
Agenția de turism prin care a fost achiziționat pachetul dă însă vina pe clientă. Reprezentantul agenției, Cristian Iacob, a transmis public că turista „a beneficiat de toate serviciile achiziționate”. Ba mai mult, agenția pregătește o plângere penală împotriva femeii pentru „abuz și șantaj” din cauza recenziilor negative.
Cu toate acestea, experiența trăită de băimăreancă nu este un caz izolat. Se tot înmulțesc mărturiile turiștilor care ajung în situații similare, în special în locuri unde standardele de ospitalitate sunt sub ceea ce se promite în pliante.
Florina Meteș, purtător de cuvânt al IPJ Maramureș, le recomandă turiștilor să manifeste vigilență: „Alegeți cu atenție agențiile de turism și, în cazul în care deveniți victime ale unor infracțiuni, sesizați imediat autoritățile”.
De asemenea, nemulțumirile legate de servicii pot fi raportate la Protecția Consumatorului, chiar și dacă acestea au avut loc în străinătate.
Vacanțele de vis nu trebuie să se încheie în pumni.
Cazul băimărencei ne reamintește că, uneori, diferența dintre o experiență plăcută și un coșmar e doar un contract lipsit de transparență. Sau o cameră de hotel care nu corespunde promisiunilor.
Vasile Petrovan