Iași, 14 decembrie 1989: primul pas spre Revoluția Română - 1 oră în urmă
CS Minaur întâlnește echipa de pe locul 2 din Liga Zimbrilor în ultimul meci oficial din acest an - 1 oră în urmă
O carte nouă și doi maramureșeni de excepție: Valer Blidar și Nicolae Bud, modele ale viziunii și profesionalismului românesc - 3 ore în urmă
Atmosferă de sărbătoare în Nistru - 3 ore în urmă
MAE: Atenționare de călătorie în Belgia. Posibile perturbări în transporturi - 4 ore în urmă
Bărbat căutat pentru distrugere, prins de jandarmi în albia Săsarului - 5 ore în urmă
Preasfințitul Părinte Timotei Sătmăreanul a slujit la Mănăstirea „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” Bixad - 7 ore în urmă
Pregătiri pentru Cupa Minerul – luni se trag la sorți grupele - 7 ore în urmă
Concertul de colinde „Colindăm Pruncului Preasfânt” a avut loc la biserica Parohiei Ortodoxe „Nașterea Maicii Domnului” din Satu Mare - 7 ore în urmă
Concert inedit de muzică pop-clasic la Centrul de Tineret ZborHub din Baia Mare - 8 ore în urmă
Produsele ieșite din garanție vor fi reparate la prețuri rezonabile
Marți, 23 aprilie 2024, Parlamentul European a adoptat Directiva „dreptului la reparare” pentru consumatori. Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile. Acestea încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viață al produselor, reparându-le. Acestea urmăresc reducerea deșeurilor și sprijină sectorul reparațiilor prin repararea mai ușoară și mai ieftină a bunurilor.
Producătorii vor avea obligația să furnizeze servicii de reparații în timp util și la costuri accesibile. Bunurile reparate în perioada de garanție vor beneficia de o prelungire de un an a garanției legale.
În această categorie intră mașinile de spălat, aspiratoarele și telefoanele mobile. Lista categoriilor de produse poate fi extinsă în timp. Consumatorii vor avea dreptul să împrumute un dispozitiv, cât timp produsul lor este reparat sau pot să opteze pentru unul recondiționat ca alternativă, dacă produsul nu mai poate fi reparat.
Consumatorii vor avea la dispoziție un formular european de informații privind repararea, care îi va ajuta să evalueze și să compare serviciile de reparare. Formularul va include detalii despre prețul și durata reparării, în funcție de defectul constatat.
Pentru a ușura procesul de reparare, va fi creată o platformă europeană online, cu secțiuni pentru fiecare țară. Consumatorii vor găsi astfel ateliere locale de reparații, vânzători de bunuri recondiționate, cumpărători de bunuri defecte sau inițiative de reparare din cadrul comunităților. De exemplu, „cafenele de reparații”.
Vouchere și finanțări
Pentru a face reparațiile mai accesibile, fiecare țară a Uniunii va trebui să aplice cel puțin una dintre următoarele măsuri:
- să ofere vouchere și fonduri pentru reparații
- să desfășoare campanii de informare
- să ofere cursuri de reparare
- să sprijine inițiativele din domeniu de la nivelul comunităților.
Lăcrimioara ZOTA
















