208 șefi de promoție din Maramureș au fost răsplătiți pentru rezultatele deosebite - 10 ore în urmă
Cum să îmbunătățești calitatea sunetului unui instrument muzical second hand? - 10 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: „Cu cât devii mai conștient de ceea ce gândești, cu atât este mai ușor să te separi de gândurile tale” - 13 ore în urmă
Vor avea loc zilele spiritualității și culturii la Mănăstirea Rohia; Se împlinesc 60 de ani de la eliberarea din închisoare a marelui Nicolae Steinhardt - 14 ore în urmă
Impresiile artiștilor Taberei de creație de la Ardud, la vizitarea Muzeului Memorial Gheza Vida - 14 ore în urmă
Ne mai despart câteva ore de la deschiderea Jocurilor Olimpice de la Paris - 17 ore în urmă
PS Iustin: „Îi purtăm în suflet pe bătrânii noștri care sunt memoria vie a familiei, a comunității, a neamului. Ei sunt o istorie, o carte deschisă” - 17 ore în urmă
Copiii din Vișeu de Sus au pornit într-o aventură tradițională - 17 ore în urmă
Ateliere pentru elevi și profesori la Școala de vară „Merito” - 17 ore în urmă
Mai multe servicii prestate gratuit de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară - 19 ore în urmă
Elevii supradotați, dar cu cerințe educaționale speciale, vor putea învăța după o programă particularizată
Copiii capabili de performanță școlară înaltă, dar care au cerințe educaționale speciale (CES), vor putea învăța în grupe speciale, în baza unei programe care să răspundă nevoilor acestora, potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbatere la Camera Deputaților.
Propunerea legislativă vizează completarea prevederilor legate de învățământul dedicat copiilor cu CES. Mai precis, se dorește extinderea acestei categorii de elevi, prin introducerea „copiilor de două ori excepționali”, așa cum sunt numiți în proiect.
Potrivit proiectului de lege, educația specială reprezintă forma de educație flexibilă acordată copiilor cu CES, care, din cauza unor dizabilități mintale, psihice, intelectuale și/ sau senzoriale, precum și din cauza unor dizabilități fizice, motorii și neuromotorii, tulburări emoționale, de neurodezvoltare, inadaptare socială sau a oricărei alte boli, tulburări sau a unei afecțiuni cronice, genetice, au nevoie de resurse și de sprijin specializat și copiilor de două ori excepționali.
După cum explică inițiatorii, „noţiunea de «copii de două ori excepţionali», deși nu are o definiţie legală până la acest moment, reprezintă o categorie distinctă de copii cu CES, care, printr-un concurs de circumstanţe, sunt capabili de performanţe înalte, graţie unei capacităţi cognitive excepţionale”.
Metodologia și curriculumul special particularizat nevoilor copiilor de două ori excepționali, dar și metodologia ce va fi folosită pentru identificarea acestora vor trebui elaborate de Ministerul Educației după ce măsura va intra în vigoare, în termen de trei luni.
Pentru a se putea aplica, proiectul de lege trebuie să treacă de Parlament, să fie promulgat și publicat în Monitorul Oficial.