Maramureșenii au dat culoare celei de-a III-a ediții a evenimentului „România 1000” - 8 ore în urmă
Victorie la 20 de goluri diferență a „tricolorelor” în al doilea meci din grupele principale ale Campionatului Mondial - 9 ore în urmă
Se împlinesc opt ani de la plecarea la Domnul a Regelui Mihai I - 10 ore în urmă
Moșul a ajuns, încărcat de daruri, și la Sighet - 11 ore în urmă
A treia înfrângere consecutivă pentru CS Minaur, care a coborât pe locul 3 - 11 ore în urmă
Bărbat prins cu alcool cât pentru trei petreceri, acum în arest - 12 ore în urmă
Povestea completă a unui eșec - 12 ore în urmă
Controale pentru combaterea ilegalităților în transportul de mărfuri cu risc fiscal ridicat - 13 ore în urmă
Ziua Națională a României și 145 de ani de relații diplomatice între România și Franța- dublă sărbătoare celebrată la Marsilia - 14 ore în urmă
Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 15 ore în urmă
Cercul pedagogic al profesorilor de Religie din Maramureș – zona Baia Mare, pentru semestrul I al acestui an școlar, s-a desfășurat online
Cu binecuvântarea Preasfințitului Părinte Iustin, Episcopul Maramureșului și Sătmarului, luni, 21 decembrie, de la ora 14:00, a avut loc în mediul online, pe platforma Google Meet, Cercul pedagogic al profesorilor de Religie din județul Maramureș – zona Baia Mare, pentru semestrul I al anului școlar 2020-2021.
Pe ordinea de zi au fost discutate mai multe aspecte, și anume: tematica Inspectoratului Școlar Județean Maramureș – evaluare și notare a ritmică; noile programe școlare la clasa a VIII-a, diverse. Întâlnirea a fost moderată de prof. Ioan Marian Pop, coordonator de cerc pedagogic și directorul Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Baia Mare, în prezența pr. prof. Florin Hoban, inspector școlar pentru disciplina Religie în cadrul ISJ Maramureș.
Referatul la disciplină a fost prezentat de prof. Diana Onea și s-a intitulat „Milostenia – cale către Dumnezeu și către oameni. Filantropia creștină”. Desprindem ideea principală că iubirea față de aproapele nostru se concretizează, în special, urmând exemplul faptelor milei sufletești și a faptelor milei trupești.
Părintele arhid. prof. drd. Daniel Farcaș, de la Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Ierarh Iosif Mărturisitorul” din Baia Mare, a susținut un referat care se intitulează „Activități didactice specifice privind utilizarea TIC la Religie în predarea online”. Reținem faptul că există o multitudine de activități didactice care se regăsesc în mediul online și pot fi utilizate în procesul de învățământ.
Ultima expunere a aparținut prof. Viorica Jolopciuc, care a prezentat mai multe platforme online, între care menționăm „Resurse Educaționale Deschise” (RED), o platformă foarte complexă care cuprinde lecții, softuri educaționale, surse media, diaspora, necesare în procesul de pedare – învățare – evaluare, cu aplicabilitate la mai multe clase.
La final, ca o surpriză deosebită, conf. univ. dr. Vasile Timiș, inspector școlar general în cadrul Ministerului Educației și Cercetării, s-a conectat online la întâlnirea din mediul virtual și a apreciat activitatea didactică școlară care se desfășoară la Baia Mare, precizând anumite aspecte care țin de didactica religiei.
„Un profesor responsabil trebuie să învețe și pe alții; profesorul de religie are rolul lui bine definit. Este necesar să punem accent pe elementele identității noastre naționale, cum ar fi, de exemplu, colindele. Trebuie să ne asumăm colindele care au substrat teologic și soteriologic mai profund. Profesorii de religie, și nu numai, trebuie să pună accent pe tradițiile noastre creștine, prin asumare de valori, deoarece pedagogia creștină este o componentă a pegadogiei generale, și implicit, a pedagogiei divine”, a precizat conf. univ. dr. Vasile Timiș.
La final, părintele inspector Florin Hoban a mulțumit domnului conf. univ. dr. Vasile Timiș pentru prezența la cercul pedagogic, precum și cadrelor didactice care au prezentat cele trei materiale amintite mai sus. De asemenea, părintele a precizat faptul că „este bine să ținem cont de toate procedurile specifice în procesul de învățare, să fim atenți la notare, să fim atenți cu elevii noștri, să fim aproape de ei, chiar dacă suntem în mediul online și la o oarecare distanță”, a concluzionat pr. Florin Hoban.
Cercul pedagogic reprezintă o modalitate eficientă de formare în învăţământul preuniversitar deoarece are în componenţă schimbul de practici, actualizarea procedurilor de lucru la nivelul specialităţilor şi informarea grupului, informează Arhid. Prof. Drd. Adrian Dobreanu.















