Ioana Rus și Simion Țofei – noii primari în Șieu și Poienile de sub Munte - în urmă
Serbarea copiilor și tinerilor din Parohia Dumbrăvița – tradiție, emoție și credință mărturisită prin colind - 6 minute în urmă
Înfrângere acasă pentru CS Minaur - 10 minute în urmă
Concert aniversar „Theologos” – o seară înălțătoare la Catedrala Episcopală „Sfânta Treime” din Baia Mare - 36 minute în urmă
Emblematicul Ștefan Hrușcă își serbează ziua de naștere, rămânând vocea inconfundabilă a colindului românesc - 2 ore în urmă
Prognoza meteo Maramureș – 8 decembrie 2025 - 2 ore în urmă
A fost instalat un nou preot în Parohia Satu Nou de Sus - 7 ore în urmă
S-a sărbătorit hramul Mănăstirii Baia Borșa - 12 ore în urmă
Amintirile care se întorc doar seara - 13 ore în urmă
„Muzica este stilul meu de viață” – Adina Dunca, un munte de talent confirmat de premii excepționale - 14 ore în urmă
Un nou pas pentru conectivitatea Maramureșului cu rețeaua europeană de drumuri
Consiliul Județean Maramureș a aprobat studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici și devizul general pentru tronsonul Baia Mare – Satu Mare al Drumului Expres Petea – Satu Mare – Baia Mare. Decizia reprezintă o etapă importantă în demersul de realizare a acestui proiect strategic, parte a viitoarei Autostrăzi a Nordului, menită să lege Moldova de Vestul Europei.
Potrivit unei postări mai vechi a CNAIR, «Faza de proiectare este în derulare în parteneriat cu Consiliul Județean Maramureș – studiul de fezabilitate este în etapa finală de realizare, urmând ca să se procedeze la aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin HG, estimat august 2025». Prin urmare, documentația înregistrează o ușoară întârziere față de estimările inițiale. Rămâne de văzut când vor începe efectiv lucrările pe șantier.

Tronsonul Baia Mare – Satu Mare va avea o lungime de 59 km, cu o lățime totală de 21 m și o lățime a părții carosabile de 14 m. Proiectul prevede construcția a 35 de pasaje și 18 poduri, iar valoarea totală estimată este de 1,16 miliarde de euro, din care aproximativ 828 milioane euro reprezintă costul construcției efective. Durata estimată a lucrărilor, inclusiv proiectarea, este de 42 de luni, iar costul mediu pe kilometru se ridică la 11,5 milioane euro.
Următorii pași includ transmiterea documentației către comisiile tehnice de la CNAIR, Ministerul Transporturilor și Comisia Interministerială, în vederea aprobării indicatorilor tehnico-economici la nivel guvernamental. Finanțarea proiectului se preconizează a fi asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Programul de Transport 2021–2027, cu contribuție din Bugetul de Stat pentru susținerea construcției.
Realizarea acestui tronson va facilita conectivitatea Maramureșului cu rețeaua europeană de autostrăzi, contribuind la dezvoltarea economică, turistică și socială a regiunii de Nord-Vest. Drumul Expres Baia Mare – Satu Mare este considerat un proiect de importanță strategică, cu impact major asupra infrastructurii și mobilității în zonă.
Vasile Petrovan












