CS Minaur, calificare în sferturile Cupei României - 7 ore în urmă
Ce joburi te așteaptă în Maramureș: o analiză pe baza statisticilor Jooble - 9 ore în urmă
Socoteli pentru CS Minaur spre a mai urca în clasament, după trei eșecuri la rând - 9 ore în urmă
Lecție despre Nașterea Domnului pentru micuții „Fluturași” de la Grădinița Săcălășeni - 9 ore în urmă
Raluca Maria Chira, o voce tânără care cucerește scena prin talent și pasiune - 9 ore în urmă
Prim-ministrul bulgar, Rosen Jeliazkov, a demisionat după revolta publică împotriva taxelor și corupției - 10 ore în urmă
Povestea lui Lucian Mihalache și a sanctuarului Megafauna - 11 ore în urmă
O altfel de ședință cu părinții, la Suciu de Sus - 11 ore în urmă
Pavel Bartoș a încântat cu prezența publicul băimărean, în cadrul premierei filmului „Crăciun cu Ramon” - 12 ore în urmă
Sute de noi dosare aprobate de AFM în cadrul Programului Rabla pentru persoane fizice - 12 ore în urmă
Un nou drum pentru viitorul Maramureșului – detalii despre proiectul Mara Nord
Cu câteva zile în urmă, Consiliul Județean Maramureș a anunțat cu entuziasm lansarea proiectului „Mara Nord”, o inițiativă ambițioasă menită să revitalizeze infrastructura rutieră a județului și să îmbunătățească conexiunile cu regiunile învecinate. Acest proiect prevede reabilitarea a aproximativ 110 kilometri de drumuri județene, asigurând o legătură mai eficientă cu rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T) din județele Sălaj și Bistrița-Năsăud. Să nu vă imaginați o singură șosea, lungă de 110 km, nicidecum.
Traseul propus include trei sectoare esențiale precum DJ 171 Rogoz – limita cu județul Bistrița-Năsăud, DJ 171A Suciu de Sus – Groșii Țibleșului, DJ 109F Rogoz – Lăpuș – Băiuț – Cavnic, DJ 109F Ocna Șugatag – Ferești, DJ 185 Hărnicești – Ocna Șugatag, DJ 186 Vadu Izei – Bârsana, DJ 186B Ferești – Cornești – Călinești – Budești și DJ 188 Bogdan Vodă – Vișeu de Jos.
Primul sector vizează conectarea orașului Cavnic cu Suciu de Sus și chiar până la Groșii Țibleșului, o zonă renumită pentru peisajele sale spectaculoase, ideale pentru turiștii care călătoresc cu mașina.
Al doilea sector gravitează în jurul stațiunii Ocna Șugatag și a localităților învecinate, oferind un impuls semnificativ turismului din zonă, facilitând accesul către atracțiile naturale și culturale.
Al treilea sector, dacă poate fi numit astfel, vizează modernizarea legăturii dintre Bogdan Vodă și Vișeu de Jos, un tronson esențial pentru conectivitatea zonei.
După cum se vede, implementarea proiectului va aduce multiple beneficii, precum îmbunătățirea condițiilor de trafic, scurtarea timpului de deplasare și lărgirea perspectivelor de dezvoltare ale comunităților locale. În plus, este vorba și construirea și modernizarea a 41 de alveole pentru transportul public, amplasate strategic pentru a spori confortul și siguranța pasagerilor, precum și instalarea a 12 stații de alimentare cu combustibili alternativi, pentru a încuraja utilizarea vehiculelor ecologice și protejarea mediului.
Nu putem decât să ne bucurăm de acest proiect care promite să transforme Maramureșul într-o destinație mai accesibilă și mai prosperă pentru toți.
Vasile Petrovan
















