„Pomul Raiului”, la Filiala Traian a Bibliotecii Județene - 5 ore în urmă
Moștenirea lui Ilie Lazăr a fost cinstită la Giulești cu personalități marcante ale culturii și istoriei - 7 ore în urmă
Restricții de circulație în Baia Mare pentru desfășurarea paradei colindătorilor din cadrul evenimentului „Crăciun în Maramureș” - 7 ore în urmă
CSM Sighet vine cu trei puncte de la Bihorul Beiuș - 8 ore în urmă
16 decembrie 1989 – Începutul Revoluției Române - 8 ore în urmă
Workshop-ul „Comunicarea- de la transmitere la relație. O aplicare în leadership” a avut loc la Facultatea de Litere a Centrului Universitar Nord Baia Mare - 9 ore în urmă
CS Minaur și-a aflat adversara din sferturile Cupei României - 10 ore în urmă
Sunteți invitați la lansarea volumului „Troițele din județul Maramureș- Un tezaur de artă populară uitat” - 10 ore în urmă
Noi cete de colindători au poposit la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 10 ore în urmă
Cercetări într-un dosar de zoofilie în Maramureș - 10 ore în urmă
Digitalizare și accesibilitate – un nou pas înainte pentru cetățeni
Începând de ieri, 2 iunie 2025, toți cetățenii din România pot obține gratuit, direct de pe internet, documente esențiale precum extrasele de carte funciară, planurile cadastrale și înregistrările inițiale. Serviciul este disponibil prin platforma MyEterra, gestionată de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), o instituție publică aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării.
Acest pas reprezintă o continuare firească a măsurii implementate în luna aprilie 2025, când aceleași documente au devenit accesibile gratuit la ghișeele ANCPI din toată țara. Odată cu lansarea accesului online, procesul devine mai simplu, mai rapid și mai comod, eliminând nevoia de deplasare fizică pentru mii de persoane care au nevoie de aceste acte pentru vânzări, moșteniri sau alte proceduri administrative.
Platforma MyEterra permite, cu doar câteva clickuri, obținerea electronică a documentelor, fără taxe și fără timp pierdut la cozi. Până la ora 16:30, în prima zi de funcționare, au fost generate deja peste 500 de extrase în format digital – un semn clar că românii au nevoie de servicii moderne, ușor de folosit și la îndemână.
Digitalizarea acestui sistem nu doar că oferă confort, ci susține și transparența și eficiența administrației publice. Este o schimbare care vine în sprijinul tuturor cetățenilor – indiferent că locuiesc la oraș sau la sat – și o dovadă că România poate face pași concreți spre modernizarea relației dintre stat și populație.
Vasile Petrovan
















