9 mai, o triplă sărbătoare pentru români - 9 ore în urmă
Se apropie termenul limită pentru depunerea declarației unice 2024 - 9 ore în urmă
Vaccinul împotriva „Covid 19”, al Companiei AstraZeneca va fi scos de piața globală - 13 ore în urmă
Elevi de la „Șincai” premiați la Olimpiada Națională de Științe Socio-Umane - 13 ore în urmă
A fost implementată prima legislație dedicată combaterii violenței împotriva femeilor - 14 ore în urmă
Baia Mare, în topul celor mai poluate orașe din Europa - 14 ore în urmă
Safety Cash. Sancțiuni de peste 200.000 de lei, în urma a 52 de controale efectuate de polițiști - 14 ore în urmă
Control judiciar sau arest la domiciliu. Aproape 100 de persoane sunt supravegheate de polițiști - 14 ore în urmă
Cine a obținut premii în cadrul concursului de eseuri „Mineralele din viața noastră” - 15 ore în urmă
Arhim. Macarie Motogna, starețul Mănăstirii Rohia, 30 de ani de slujire preoțească - 15 ore în urmă
Elevii supradotați, dar cu cerințe educaționale speciale, vor putea învăța după o programă particularizată
Copiii capabili de performanță școlară înaltă, dar care au cerințe educaționale speciale (CES), vor putea învăța în grupe speciale, în baza unei programe care să răspundă nevoilor acestora, potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbatere la Camera Deputaților.
Propunerea legislativă vizează completarea prevederilor legate de învățământul dedicat copiilor cu CES. Mai precis, se dorește extinderea acestei categorii de elevi, prin introducerea „copiilor de două ori excepționali”, așa cum sunt numiți în proiect.
Potrivit proiectului de lege, educația specială reprezintă forma de educație flexibilă acordată copiilor cu CES, care, din cauza unor dizabilități mintale, psihice, intelectuale și/ sau senzoriale, precum și din cauza unor dizabilități fizice, motorii și neuromotorii, tulburări emoționale, de neurodezvoltare, inadaptare socială sau a oricărei alte boli, tulburări sau a unei afecțiuni cronice, genetice, au nevoie de resurse și de sprijin specializat și copiilor de două ori excepționali.
După cum explică inițiatorii, „noţiunea de «copii de două ori excepţionali», deși nu are o definiţie legală până la acest moment, reprezintă o categorie distinctă de copii cu CES, care, printr-un concurs de circumstanţe, sunt capabili de performanţe înalte, graţie unei capacităţi cognitive excepţionale”.
Metodologia și curriculumul special particularizat nevoilor copiilor de două ori excepționali, dar și metodologia ce va fi folosită pentru identificarea acestora vor trebui elaborate de Ministerul Educației după ce măsura va intra în vigoare, în termen de trei luni.
Pentru a se putea aplica, proiectul de lege trebuie să treacă de Parlament, să fie promulgat și publicat în Monitorul Oficial.